dijous, 29 de novembre del 2012

Excursió a Montgai

Fa poc va m anar a sant Llorenç de Montgai d’excursió; en aquesta excursió hi vam anar cicle mitjà i cicle superior. Vam marxar a les 9:00 i vam arribar més o menys a les 9:35; quan vam arribar vam anar per grups als lavabos i mentre un grup anava al lavabo els altres vam poder jugar; ens vam partir en  dos grups (cicle mitja i cicle superior).

Nosaltres, els de cicle superior, vam començar anant al pantà però primer ens van ensenyar els noms d’alguns ocells i ens van donar uns prismàtics i una carpeta; els prismàtics els vam haver de “graduar” nosaltres. El Toni (que era un monitor i l’altra era la Sònia) es va posar aproximadament a uns 5 metres de distància i ens va ensenyar els noms d’alguns ocells escrits en un paper i nosaltres els havíem de dir en veu alta; aquest exercici el va  fer per veure si havíem graduat be els prismàtics.
 

Vam  marxar camí cap al pantà; vam anar parant de tant en tant per observar els ocells, a mi m’hauria  agradat entra al pantà però ens van dir que no perquè ens podríem enfonsar en el fang  perquè en alguns llocs hi havia una espècie de ”fang movedís”.  El Toni ens va dir que una vegada que ell i la Sònia van anar a buscar Nàiades (que són un espècie de mol·luscs una mica més grans)  quasi s’enfonsa en el fang.

Vam anar a dinar a el càmping la Noguera i jo em vaig menjar un entrepà de salsitxes i formatge que m’havia fet la meva mare; després si volíem podíem jugar a futbol en un camp de futbol que hi havia.
A la tarda vam anar a la Roca dels Bous i ens van explicar algunes coses sobre la prehistòria i a mi em va caure la dent que se’m movia molt i em feia molta nosa.
I això es el que vam fer a l’excursió.