divendres, 16 de novembre del 2012

El cap de setmana

Durant aquest cap de setmana tan i tan  llarg  he tingut temps per a fer moltes coses però em centraré en la castanyada i el dia de tots sants; explicaré una mica la tradició.

La castanyada és una tradició popular  i catalana que se celebra  el 31 d’Octubre , la gent es reuneix amb les famílies es mengen castanyes i panellets; els adults beuen  moscatell. Es un dia per passar-s’ho bé encara que l’endemà sigui un dia tan trist , ja que per tradició es visiten els difunts/difuntes per recordar-los; els hi solem portar flors, treure la pols de l’exterior etc.

Durant aquests dos dies hi ha un canvi de sentiments molt brusc: d’alegria  i felicitat; a tristesa.
L’endemà de tots sants jo em vaig aixecar a les dotze del matí ja que em feia una mica de mandra alçar-me tant aviat; i per sort no vaig anar al Club d’Escacs Balaguer perquè feien festa. I del dissabte no tinc més que explicar.

L’endemà ja em vaig despertar més aviat perquè jo i ma mare volíem netejar i endreçar la casa.



Al migdia va vindre la meva padrina a dinar; vam menjar gambes, salmó i pica-pica.
Aquest va ser el meu cap de setmana, a mi em va anar bé espero que a tu també!