dilluns, 16 de gener del 2012

Pessebre Vivent

Aquestes vacances de Nadal m’ho he passat molt bé, sobretot en dos dies en concret només en parlaré d’un dels dos perquè l’altre ja l’he publicat.

Una mica abans de les vacances de Nadal vaig anar a Barcelona i em van donar entrades per un pessebre vivent molt famós que es fa a Sudanell per Nadal.

Els meus pares van trucar a uns amics nostres per si volien anar al veure aquell fabulós pessebre vivent, ja que havíem agafat una entrada de més.

Aquestes vacances, el set de gener vam anar a veure el pessebre vivent. Vam haver d’esperar una mica per poder entrar però quan vam entrar el meu amic em va comentar que ell hi havia anat l’any passat i que havia pegat una oca que es va enfadar i va mossegar a la seva mare.

En un pessebre vivent, com diu el seu nom, no hi ha figures, bé, de fet sí que hi ha figures, no es mouen ni res d’això, la diferència que hi ha figures humanes, homes que no es mouen. Al pessebre vivent de Sudanell s’hi mostraven diferents oficis: homes que feien ceràmica, altres que feien espelmes, uns altres que netejaven botelles de vidre, uns que beneïen al mercat, uns que mataven el porc, altres feien vi... Per decorar el pessebre hi havia botes de vi, canyes, fulles...

El que representava les cases era molt real, semblava aquella època, hi havia el palau que representava el del rei. També molt decorat sortia l’estable on va néixer Jesús acompanyat dels tres reis d’orient. En general hi havia molts animals i tot estava molt ben representat, m’ho vaig passar molt bé.