dilluns, 16 de gener del 2012

Les meves vacances de Nadal

Ara, us faré un petit resum de com han anat les meves vacances de Nadal. Us explicaré: on he anat, que he fet, com m’ho he passat, amb qui he estat...


El dia 24 de desembre, va venir la meva padrina per poder celebrar el Nadal i sant Esteve amb la família. A la nit vam fer un sopar per celebrar que a les 12 de la nit ja era Nadal, quan vam haver acabat de sopar vam obrir algun regal, a mi em van regalar dos pantalons i un conjunt de vestit i malles.


El dia de Nadal em vaig llevar, vaig esmorzar, em vaig vestir i a les 11 vaig anar a l’església, on també hi havia l’Arnau, el Roger, el Pau, el Joan Iker i jo, vam fer d’escolanets i m’ho vaig passar molt bé. Quan es va acabar la missa vam anar a casa meva on vam fer un dinar familiar com molta gent fa per Nadal, vam menjar: canalons, pollastre, polvorons, bombons, torrons, neules...


El dia de sant Esteve la meva família i jo vam anar a casa de la meva iaia, vam menjar: galets, rodó de vedella, pinya, polvorons, neules, torrons..


El dia 27 a la tarda me’n vaig anar capa Ivars d’Urgell, el poble de la meva padrina, quan vaig arribar-hi, vaig telefonar a les meves amigues per veure si volien anar a la saleta, cada any per Nadal fan activitats a la saleta, el primer dia vàrem fer: pintar una figura d’escaiola, vam començar un coixí i vam pujar als botadors.

El dia 28, a la tarda, ens en vam tornar cap a la saleta i vàrem  fer: vaig pintar dos samarretes i vam acabar de fer el coixí.   


El dia 29, al matí, vam anar a comprar, i a la tarda ens en vam tornar una altra vegada cap a la saleta, vàrem fer: pintar una altra figura d’escaiola, pujar als botadors i ens vam pintar la nostra inicial a la cara.


El dia 30, al matí, vaig anar a casa de la Bea i la Maria, les meves amigues, vam jugar a: “los monos locos”, amb una “baralla espanyola”, “al parxís”, a “la oca”... I a la tarda me’n vaig anar cap a Albesa.


El dia 31 vaig sopar a casa meva amb la meva mare, el meu pare i jo, vàrem menjar: canalons, pollastre i a les 12 de la nit els 12 granets de raïm.


El dia 5, a la tarda va venir a casa meva la Clàudia a jugar, jo quan la vaig telefonar perquè vingués li vaig dir si volia venir a sopar i ella es va pensar que ho deia de conya, i quan havia de marxar va veure la taula parada i es va voler quedar a sopar, i a la nit quan havien de passar els reis mags vam anar al carrer a recollir els caramels, i al cap d’una estona el meu pare la va portar cap a casa seva.


El dia de reis, el meu pare, la meva mare, el meu germà i jo vam anar a Ivars d’Urgell. Vam dinar i quan vam haver acabat ens vam menjar el tortell, més tard el meu germà i jo vam jugar a l’ordinador, i al final ens vam dir adéu i vam tornar cap a casa.


El dia 8, vam anar a casa dels meus tiets, vam fer una paella i després, de postres, sant Honoré.


En resum, aquestes vacances de Nadal han estat molt divertides.