dijous, 10 de gener del 2013

Les vacances de Nadal


Durant aquests dies, he fet moltes coses, totes m'han agradat molt, però les que més, han sigut aquestes:

El dia de cagar el Tió. El dia de cagar el Tió, vam anar a sopar  a casa de la tieta Susana, a les 8:00 de la tard; quan jo i la mare ens vam acabar d'arreglar, vam anar a ajudar a la tieta. Vam arribar allí, i vaig ajudar-la a portar-ho tot a la taula... Quan van arribar tots, vam començar a sopar, i quan vam acabar, com que el Joel i l'Edu estaven tant neguitosos per cagar el Tió, el vam cagar. A mi, també em van fer cagar el Tió, i em va portar moltes coses, una faldilla, una armilla per fer esport, unes sabates... 
Quan vam acabar de cagar el Tió, el grans van fer un cafè, i després vam marxar. 

El dia de Nadal. El dia de Nadal, em vaig aixecar, i vaig ajudar a la mare a parar la taula i a fer el dinar, perquè venien els padrins, i els tiets a dinar. Quan van arribar, el Pare Noel, els hi va portar un regalet al Joel, al Martí i al Miquel. Quan vam acabar de dinar, jo vaig quedar amb l'Anna, i el padrí em va portar a casa seva, i allí vam estar jugant una estona, i a les 7:30, el padrí em va venir a buscar per anar al ball. 

El dia de Cap d'Any. El dia de Cap d'Any, a la tarda, m'avorria, i la Monica li va enviar un "Watts App" a la mare, per dir-li si la volia anar a ajudar. La mare em va portar cap a casa de la Monica a les 5:00 de la tarda, allí, vam fer unes sorpreses pels invitats. A les 7:30 el pare em va venir a buscar per anar-me a canviar. 

Quan estàvem canviats, dutxats i preparats per anar a casa de la Monica, vam marxar. 
A casa de la Monica, hi havia l'Aina, l'Alicia, el Fernando, el Jan, l'Aran... Quan vam acabar de sopar, jo m'avorria, i li vaig enviar un "Watts App" a l'Anna per felicitar-li l'any, i ella com que també s'avorria em va dir que si volia que podia anar a casa seva, per que ella també estava avorrida, i per que casa de la Monica era al costat de casa de l'Anna. Vaig anar a casa de l'Anna, i allí m'hi vaig estar fins a les 11:30. Després vaig anar a veure a la padrina Maria, que estava a "Cal Nati", que tampoc estava gaire lluny de casa de la Monica. La vaig anar a veure, i a les 11:50 vaig anar a casa de la Monica.

A les 12:00, vam fer els raïm de la sort, i als petits no els hi agradava el raïm, ens van donar raïm de llaminadura, però  com que el raïm de llaminadura, costava molt de mastegar, jo no en vaig menjar. 
Quan van acabar les campanades, vam obrir els ''cotillons'', i després vam començar a ballar, fins a les 5:30.


El dia que vam anar d'ecxursió. El dia 3 de gener, amb l'Albada (als campaments que vaig anar l'any passat), els monitors van organitzar una excursió a Lleida.

El dia anterior, la Tresa es va quedar a dormir a casa meva, perquè la tieta Irene, no la podia  portar per que treballava. Al matí, la mama ens va despertar a les 9:00, jo i la Tresa, ens vam vestir, vam esmorzar i ens vam posar a jugar a la Wii. Quan va venir, ens va portar a Alguaire, i allí vam marxar cap a Lleida, amb l'autobús de línia. Quan vam arribar a Lleida, vam anar a la ''Plaça St. Joan'' on hi havia un pista de patinatge sobre gel. Allí, els que havien d'esmorzar, van esmorzar, i els que no, es van anar a posar els patins, i vam anar a patinar. Era molt divertit patinar sobre gel! A la 1:00 vam anar a dinar a una Capella, i quan vam acabar de dinar vam anar a veure una pel·lícula al cine, “El Origen de los Guardianes”. Allí, vam comprar palometes i llaminadures, i  vam anar a la sala. Quan es va acabar la pel·licula, vam anar a una altra sala a fer jocs. 

Quan vam acabar els jocs, ens van donar berenar, i a les 7:00 l'autobús de línia ens va portar a Alguaire, i a a Alguaire ens van venir a buscar i vam anar cap a Albesa.

El dia de reis. El dia de Reis, a les 4:30 de la tarda, vaig quedar amb la Tresa, i ens vam estar fins a les 5:30 jugant a la ''Wii'' a casa meva. A les 5:30 vam marxar a comprar, i després, vam anar a l'Església, per que allí arribaven els Reis. Quan encara no hi havia gaire gent, vam anar a  dins a veure el pessebre que van fer, era molt gran. 
Quan van arribar els Reis, ens vam estar una estona a l'Església, per que el Capellà, l'Alcalde, i el Rei Melcior, van dir unes coses. Quan tots vam marxar de l'Església, l'Ester, el Dídac i jo, vam anar a seguir als Reis, fins que els van arribar a casa de la padrina Maria, jo, em vaig quedar allí, però l’Ester i el Dídac, van marxar cap a Cal Toni.


I això, ha sigut el que més m’ha agradat d’aquestes vacances.