dijous, 31 de gener del 2013

El dia de la Pau


El dia de la pau és per a no barallar-se i per a tenir felicitat a la vida, no com a altres països que es fa la guerra, es fabriquen armes... A mi m’agrada el dia de la pau perquè al dia de la pau mai no veig a ningú que es pegui amb els altres , miro al meu votant i el que veig són amics que es diverteixen, persones que ajuden a altres, persones contentes, amables i simpàtiques...

El dia de la pau se celebra el 30 de gener de cada any, nosaltres al col·legi ho celebrem amb fer un mural  que signifiqui el dia de la Pau . Tots els cursos diem un petit text de la Pau. Nosaltres els de 5è, ho preparem fent un text i el text que més li agradi a la senyoreta és el que dirà la persona que l’ha fet. Jo a casa sempre discuteixo amb el meu germà però el dia de la Pau no sé el que ens passa que no discutim per qui juga a l ordinador, a la PS2 o a la Wii.

Per què el dia de la pau sols és 1 dia a l’any i no tots els dies?

Hi ha molta gent que és dolenta i no celebra la Pau. Gent com aquella fa coses dolentes cóm: robar, matar, cremar coses per diversió... Llavors els familiars de la gent que els dolents han assassinat volen “venjança” i llavors és quan comencen a fer coses dolentes.

Altres països tenen un exèrcit molt bo i ells ho saben, llavors volen conquerir altres països i es quan es fa la guerra. Jo no entenc per què creen la guerra i no ajuden als nens pobres o els de Africà que cada dia se’n moren molts.

Vosaltres què preferiu, que no se celebri el dia de la pau i que cada dia es celebri o que se celebri sol 1 dia?
Jo dic que el dia de la Pau se celebri cada dia. No és una resposta del que he preguntat però tinc tota la raó. Al nostre col·legi hi ha un nen que el dia de la Pau és el dia que més es baralla, diu que es important i tot però tots els dies insulta, pega, crema coses sense cap motiu... Amb mi i un altre amic meu és amb el que més es baralla i jo intento que no es pegui amb ningú, però si ho faig es baralla amb mi i al col·legi sempre em castiguen a mi i no a ell, sobretot l’any passat, que la senyoreta sempre li donava la raó.