divendres, 18 de gener del 2013

Romania.

Hola, em dic Marian i ara us explicaré tot el que jo sé de Romania perquè em sembla que es molt bonic i de segur que us agradarà, encara que no sàpigues molta cosa. Encara que només m’hi vaig estar fins  que tenia un any de vida, de tant en tant hi vaig i els meus pares m’expliquen moltes coses.

Romania és molt bonic, les cases no són com aquí, poden tenir el color que ells vulguin, les pots fer tu però si les fas tu et sortiran una mica més malament i si les pagues et surten molt més bé, a mi el meu pare em va dir que la va fer ell. Allà no sols hi ha cèntims i euros també hi ha els “lei”,  si tens 4 lei es com si tinguessis 1 euro, allà 100 euros se’n diu 1 milió de lei.

Allí hi ha molts pobles i ciutats, quasi tots els meus familiars viuen lluny del meu poble natal. On  vivia jo (a Romania) se’n diu “Dofteana”  i és molt bonic. Per arribar d’Albesa fins a Romania necessites 2 dies i mig i al cotxe t’avorreixes molt, tens calor i quasi no pots dormir perquè t’estàs molt incòmode, allà encara van amb carros i algunes vegades deixes el teu carro tot ple de palla i quan tornes esta ple d’aranyes, quan és hivern hi neva molt i quan es estiu fa massa calor i el pitjor és que al meu poble no hi ha piscines, hi ha un cotxe que es diu “Dacia” que el van inventar allí, també està ple de trossos, sembla que les cases siguin molt velles però resulta que no. Els camins estan ple de bonys i molt mals fets, per això es produeixen molts accidents; Quan jo vaig anar-hi fa poc  Romania vam veure’n uns quants.


En fi, a mi m’agrada molt perquè hi tinc molt familiars i és molt bonic. Si algun dia voleu visitar aquest país de ben segur que, encara que no sigui tan avançat com el nostre (Catalunya), hi podeu descobrir coses i llocs molt interessants.