divendres, 19 d’abril del 2013

Les cassolades.


El dia 16 de març vam fer les cassolades a Albesa, hi havia moltes cassoles, nosaltres la vam fer amb alguns nens de la classe però no amb tots, en concret érem : el Blai, l’Eloi, el Marian, el Tomàs, la Laia, l’Ester, l’Anaïs, la Laura i jo, ens dèiem  “Els petardos”.
També van fer una cassola els nens de sisè que és deien “circsabatadeslligada” perquè ells tenen un circ.  Nosaltres el divendres vam anar a comprar tot el material: “la carn, la beguda, a encomanar el pa, etc,” per dissabte poder fer la cassola.



A les onze ja estàvem tots allà, i tots els nens portaven el que havien de portar. Mentrestant uns feien la cassola, els altres paraven taula, i els altres ens anaven a puntar per participar. Com que vam començar la cassola abans de temps  la vam tanca i amb la tapa la vam deixar. Quant faltava mitja hora per anar a dinar, ja estava la taula parada i el foc enmarxa per que sa calentes la cassola. Desprès vam portar un platet petit al jurat perquè fessin el concurs, i ja vam pujar la cassola. Vam acabar de menjar, a les dos o a les tres, i mentrestant no deien el guanyador, nosaltres anàvem desparant taula.                                   

Com que estàvem una mica cansats d’esperar vam anar jugant als “columpios” escoltant molt bé el micro si deien alguna cosa.

Fins a les quatre no o van dir, els nens ens vam portar una gran decepció perquè vam guanyar tots i nosaltres volíem que hi hages un primer premi, un segon i un tercer. Encara que vam guanyar un pastis.

Desprès vam anar a llençar les escombraries i quan vam acabar vam acompanyar a l’Anaïs a casa seva a buscar diners per anar als llits elàstics, i desprès a la Laura. Fins a les cinc i mitja no van obrir però nosaltres ja teníem les entrades per entrar. Vam entrar tots els nens que vam fer la cassola “els petardos” vam ser els primers en entrar i desprès vam entrar unes quantes vegades més amb la Laia. A les sis o set tiràvem petards i quan ja ens vam cansar vam anar al ball.

A les set  la colla de la meva mare va marxar però jo em vaig quedar amb la Laia, l’Anaïs i la Laura al ball. Com que al ball ens avorríem vam anar a fora encara que plogués, i ens vam comprar xurros i patates fregides amb ketchup, estaven boníssimes!!!

També vam veure “coca cola i NesTea”. A les vuit vam marxar cap a casa quant vaig arribar a casa la meva mare estava preparant el sopar però jo no vaig voler sopa perquè ja estava tipa de tantes patates i xurros.
Va ser un dia molt divertit i molt cansat, esperó que l’any que bé repetim.