dijous, 11 de març del 2010

Els meus canaris

Quan era petita em van regalar un canaria, hi ha l’estiu per fer-la criar li vam comprar un canari per a que criessin.

Van criar dos canaris i des de llavors aquella parella sempre l’hem ajuntat a l’estiu. La primera cria que van fer va ser una canaria que em va alegrar la meva vida estava molt contenta la teníem amb una gàbia sola, li llimpiava la gàbia, li donava el menjar, li canviava el beure.
A les vacances quan la meva mare anava a treballar agafava la gàbia i li me l’emportava a la peluquería de la meva mare.

Ara té quatre anys i ja a fet vuit criades i de totes cinc canaris, l’hem ajuntat amb un canari mixta, li diuen així per què sembla un ocell de carrer.
I a l’estiu passat ens van criar un canaria igual que el seu pare, la vam ajuntar amb un altre mascle, va passar tot l’estiu i no van fer res.
Un dia que n’ havem a Lleida vaig agafar i anar a una casa de animals, ens vam dir el per què no criava la canaria, era per què les canaries mixta no crien.
Vaig tornar a casa molt trista, però em vaig animar per què quan vaig arribar a casa vaig veure que la meva canaria preferida havia fet uns quants ous i vaig tenir que esperar uns quinze dies i al final van sortir un canari però alguna cosa es alguna.

Al final em van regalar una parella de diamants, es diuen així per què semblen uns diamants.