dijous, 17 d’abril del 2008

L’hort del meu padrí

Darrere de casa nostra, al jardí, hi tenim una part d’hort. Allí mon padrí hi planta tomates, enciam, faves, de vegades també hi planta maduixes, melons, síndries, també te algun arbret com per exemple un presseguer de tomata, dos cirerers i un oliver.

Jo al meu padrí l’ajudo de vegades, i el meu germà també, a mon padrí l’ajudo a regar, anem fins a la pala, l’obrim i llavors obrim les pales petites de l’hort i llavors passa per els llocs que hi ha les plantes i deixem l’aigua una estoneta perquè s’ompli tot, llavors anem a tancar les pales i ho deixem fins que absorbeix l’aigua.

També l’ajudo a plantar les hortalisses del jardí. Té una eina que la claves al terra i llavors poses l’hortalissa a dins i es planta, jo sempre porto la galleda amb les hortalisses a dins, llavors el meu padrí l’agafa i les fica a dins aquella eina. A mi, de vegades, també em deixa plantar. Segons la grandària de l’hortalissa es pot plantar amb aquella eina o no.

Tenir un hort està molt bé, però hi has de dedicar un temps cada dia. Per al meu padrí, però, és una forma d’entretenir-se i passar l’estona.