dijous, 3 d’abril del 2008

Egipte, un lloc on m’agradaria anar


A mi sempre m’ha fascinat Egipte, la seva cultura, els seus monuments i sobretot l’antic Egipte com ara: els faraons, els Déus, les piràmides i altres coses.
Sobre l’antic Egipte no és que en sàpiga moltes coses, però algunes sí que les sé, ja que he llegit alguns llibres.


A mi m’agradaria molt visitar alguna piràmide, els museus i sobretot “La Vall dels Reis”, on hi ha moltes de les tombes dels antics faraons, com Cleòpatra i Tutankamon (que per cert la seva tomba ja esta descoberta). També m’agradaria poder veure la tomba de Tutankamon.
També m’agradaria aprendre a escriure amb “jeroglífics” i aprendre el seu idioma.


Ara explicaré algunes cosses que potser ja sabeu. L’antic Egipte va ser una
civilització del Nord d’Africà concentrat al curs mitjà i baix del Riu Nil, en el lloc on ara hi ha la moderna nació d'Egipte. La civilització va començar pels volts del 3.150 a.C. amb la unificació l'Alt i Baix Egipte sota el primer faraó, i es va desenvolupar en els següents tres mil·lennis.

Continurà...