dijous, 24 de novembre del 2011

Via ferrada del Toscar

Avui dissabte, amb el meu pare i el meu germà hem intentat pujar per una via Ferrada, per a mi era la primera vegada.
Una Via Ferrada és una escalada amb roca però equipada amb escales de ferro, cadenes, sirgues i de vegades ponts molt estrets amb sirgues (pont tibetà).


 Per a fer una Via Ferrada has de anar molt ben equipat per la seguretat: casc, guants, arnés, dissipador (són unes cintes que et frenen d’una possible caiguda), mosquetons...


Les Vies Ferrades són molt divertides, però si tens vertigen més val practicar un altre esport.
La Via que em fet està situada prop de Graus, i es diu ‘’Foradada del Toscar’’. 


Jo l’he començat amb moltes ganes, però només n’he fet un tros, perquè era massa complicada pel meu nivell.
 El meu pare i el meu germà l’han fet i els hi ha costat més de 2 hores.

Ha estat una manera divertida de passar el dissabte i tinc ganes de tornar-ho a provar, això sí, amb una de més fàcil.