dijous, 24 de novembre del 2011

Un dia a buscar bolets

A les 8h del mati va sonar el despertador, vaig fer un bot del llit i vaig córrer cap a la habitació del meu germà petit el Ramon.

- Au va, dormilega desperta’t, que marxem a la muntanya.
- Genis, tinc son! Vull dormir més.
- Ni pensar-hi, amunt! Els pares ja tenen l’esmorzar a punt.
- D’acord, ja m’alço.

Quan tota la família vam estar a punt, vam agafar el cotxe i ens vam dirigir cap a Viu de Llevata, està entre Pont de Suert i Tremp.

Quant vam arribar, el primer que va fer la mare ens va penjar un xiulet al coll del meu germà i jo.

Tot seguit vam agafar una cistella cadascun i ens vam dirigir cap a la muntanya, la mare i el Ramon per un costat i el pare i jo per un altre, a veure qui trobava més bolets.


Durant tota l’estona vam sentir el xiulet del Ramon, ja que es una mica pesat i no va parar de xiular. Al cap d’una hora més o menys ens vam trobar amb la mare i el meu germà, el cistell del Ramon era de ple de pedres i fulles ...

La mare portava uns quants rovellons i alguna llanega, més o menys com nosaltres.

Vam pujar al cotxe i ens en vam anar a dinar a un restaurant i després vam marxar cap a casa.