dimarts, 1 d’abril del 2014

Matança del porc



El dissabte passat ens vam llevar a les 11:00 i vam esmorzar. Després d’esmorzar vaig fer molts deures; després van venir els pares del Quim Serra Cetó, que són el Jaume i la Montse; ells van marxar amb l’Èric a veure un partit de futbol  que feia el Quim amb la Noguera contra el Mig Segrià, mentrestant jo jugava a la PlayStation3  al GranTurismo6, mentre l’Èric, el meu germà estava a fora de casa, nosaltres vam anar al tros que tenen els meus tiets i padrins a fer la matança del porc. Quan vam arribar jo vaig muntar una rampa per la Monty,  que es la meva bicicleta per fer trucs (xuleries) com en diem nosaltres al nostre poble: fer reines, cavallets... 

Primer el vam matar, després li vam treure la panxa, després els budells, després els pulmons, tota la carn, vam treure tota la sang. 


Després vaig jugar amb la Davínia i amb la Maria a fer polseres, que aquestes dos són les filles del Gravado. Després vam anar a buscar maduixes a ca l’Albira, una amiga de la padrina Carme. Al cap d’una estona vam dinar. Després de dinar els vaig ajudar a trinxar la carn amb el meu germà.

 A la tarda vaig anar a veure un “scalextric” molt gran que hi havia a la saleta, al cap d’una estona vaig fer un foc molt gros jo solet, quan es va pondre el sol, vam fer llonganisses, botifarres, xoriços... Les llonganisses, les botifarres i els xoriços els vam penjar en una barra de ferro on no hi podia arribar el gos ni tampoc els gats i les gates.

 Després vam anar cap a dalt i vam sopar, al cap d’una estona vam acabar de sopar i vam xerrar una mica. Al cap d’una estona vam dir adéu a tothom i vam marxar cap a casa amb la furgoneta, quan vam arribar vam entrar la furgoneta a dins i vam dir adéu a la padrina Maria, vam tancar la porta del magatzem, vam anar cap a dalt a casa, ens vam canviar i vam anar al llit directe perquè ja era diumenge.