dijous, 18 de febrer del 2016

El dia de la pau

El dia de la pau és el 30 de gener i aquestes coses són les que la fa important:
Commemora l’aniversari de la mort del Mahatma Gandhi, un home de la Índia que es manifestava de forma pacífica, va acabar engarjolat i va aconseguir la independència de l’Índia. Això, va ser un exemple de pau tan bonic que van decidir de fer-lo el 30 de gener. Durant aquest dia tots som amics o com germans. No hi ha guerres, al contrari, la gent es manifesta en contra de les guerres. En fi, tothom fa pau. En realitat, jo crec que ho hauríem de fer tots els dies de l’any, això de fer pau i no fer guerres i faríem un món millor. En el dia de la pau, també aprenem a conviure a la gent. Però hi ha persones que hi aprenen altres dies, sobretot a l’escola. I jo els proposaria als que manen que si veuen una baralla vagin a veure què passa i que intentin solucionar-ho parlant. Perquè hi ha diverses maneres de solucionar un problema sense barallar-se, com avisar a la senyoreta o parlant-ho tranquil·lament. I també, no pot ser que algú insulti, abusi o pegui que a jo no m’agrada això perquè aquell no sap que si no ho fes tots ens ho passaríem més bé i no sap com se sent l’altre. Totes aquestes coses les hem de reflexionar al dia de la pau. Jo no em barallo molt i tampoc no insulto, però sempre es pot millorar l’actitud.
Aquestes són les coses que fan el dia de la pau un dia especial i sense guerres.