divendres, 12 de febrer del 2016

El dia de la pau

El dia de la Pau és un dia en què no hi ha d’haver violència, ni baralles, discussions... Tots hem de ser bons, és important celebrar aquest dia perquè tots hem de ser bons i mai tractarem a algú malament. A les escoles es fan tot tipus d’activitats com: cantar una cançó, donar pedres amb frases boniques a la gent, escriure paraules en un paper boniques i llegir-les... Ser bona persona i ser pacífic, ajudar a la gent, tot això te a veure amb la pau.
El dia de la pau  és celebra un dia a l’any, però nosaltres hem de fer com si ho celebréssim cada dia, hi hauria pau cada dia, tots estaríem molt contents. Així que ni que nomes hi hagi un dia de la pau tu has de ser bona persona i ser amable cada dia de la teva vida.
Jo diria als presidents i tots els que tenen l’oportunitat de manar a la gent ficar lleis al país, que si passés algun conflicte entre la gent dolenta com: robar, assassinar, maltractar, que el fiqués a la presó o li ensenyés el que és la pau. 
Quan algú es baralla jo intento posar pau però també hi ha altres maneres solucionar els problemes com: ensenyar la pau, fer-los amics, parlant-ne i raonant perquè és barallen i fer entendre als dos que tots som iguals i hem de ser bons amics.
Si un nen maltracta a un nen més dèbil o el pega,  jo em sento malament i em poso trist perquè es injust que el nen dèbil si no ha fet res l’altre no te motiu per pegar-lo, això s’hauria de controlar.

Jo crec que hauria de millorar la meva actitud a l’hora del pati, perquè quan hem  enfado no demano perdo a ningú i si  faig mal marxo, així que ho haig de millorar, per sort ja em he tranquil·litzat una mica.