divendres, 12 de febrer del 2016

Dia de la Pau


El dia 30 de gener és un dia molt especial perquè celebrem la pau al món si es possible. També celebrem aquesta festa en un honor al primer fundador de la pau al món, Mahatma Gandhi. I com que seguim la tradició des de fa uns 50 anys aproximadament, a totes les escoles d’arreu del món celebrem el dia escolar de no a la violència i si a la pau fent tot tipus d’activitats.

Avui en dia encara hi ha moltes guerres i molta violència, i jo crec que per almenys aquest dia totes les persones del món puguin estar en pau i sense baralles. La pau al món es tenir bons amics i confiar amb ells, almenys per un dia estar sense guerres, portar-te be amb tota la família, no barallar-se... la pau l’hauríem de celebrar durant tot l’any, però com que hi ha persones que no volen la pau, només la celebrem un sol dia en l’any. Per evitar tots els conflictes i les guerres entre la gent proposaria que es fessin unes lleis o normes determinades per tothom igual i pensar més  en general que no pas per ell mateix. Per solucionar els problemes i conflictes de la gent és mes fàcil resoldre’ls parlant que no pas en guerres i baralles. Quan veig que insulten a un nen o a una nena o inclús una persona gran em fa una mica de pena perque aquella persona no ha fet res de dolent, i aquella persona més forta que insulta a una de més dèbil tampoc no li agradaria que li fessin a ell.

Jo crec que em porto bé amb tothom, sigui amics, família... però en certes ocasions potser podria millorar una mica més la meva actitud.