dimecres, 15 de gener del 2014

Les meves vacances de nadal

Hi havia unes bateries de la 2ª guerra mundial, eren una mitja rodona de formigó amb passadissos davall de terra Hi havia unes metralletes gegants als búnquers per vigilar les platges. Després vam anar a Arromanches-les-bains on hi havia tancs, armaments de la 2ª gerra mundial i un museu. Després vam tornar cap a casa, vam sopar i vam anar a dormir.

El dia 29 ens vam aixecar i vam anar a la platja de Omaha Beach. M’ han explicat els pares que aquesta es una de les platges on hi va haver el desembarcament de Normandia.

Allí van lluitar els anglesos, canadencs, americans i polonesos per lluitar contra els nazis alemanys.
També vam anar a veure el cementiri Americà a Colleville-sur-mer i la Pointe du Hoc on encara hi havia forats de les bombes que hi havia caigut. A la tarda vam anar a veure la catedral de Bayeux. L’ endemà ens vam aixecar aviat i vam fer uns quants quilòmetres per anar a veure el Mont-Saint-Michel. És un poble on hi ha una abadia molt gran, que quan puja la marea és una illa i quan baixa la marea s’ hi pot anar caminant per sobre de l’ arena.

El dia 31 vam passar pel pont de Normandia, que és enorme i impressionant. Després vam arribar a Etretat, per veure uns penya-segats molt grans i molt bonics. Després vam anar cap a la casa a fer el sopar. Vam celebrar el cap d´any, i vam mirar les campanades de Tv3 per internet.

L´endemà ens vam aixecar més tard; vam anar al cementiri alemany de La Cambe, i també vam visitar els castells de Creully, Fontaine Henry, Manneville, Balleroy i l’ abadia de Tahon construïda fa mil anys.
El dia 2 de gener vam anar a Beuvron en Auge, que és un poble dels més bonics de França. Després vam anar a Caen a visitar l’abadia de les Dames, la dels Homes, el castell Ducal i la torre Leroy.

El dia 3 ens vam aixecar aviat, vam fer les maletes i ho vam recollir tot, vam pujar a la furgoneta i vam anar fins a Burdeus. Allí ens vam quedar a dormir en un hotel i l’endemà després d’esmorzar vam tirar fins a casa.

Anònim ha dit...

Comences molt de sobtes, però pel demès bastant bon text