dimecres, 22 de gener del 2014

El dia de la Pau

Cada any, a l’escola d’Albesa, el dia 30 de gener celebrem el dia de la Pau, al nostre poble ho celebrem fent unes pancartes que després les llegim i les pengem a la paret del pati. Aquest dia el celebrem per l’aniversari de la mort del senyor Mahatma Gandhi. Des de fa 48 anys se celebra el dia de la No-violència. És important celebrar el dia de la pau perquè sobretot celebrem el que va fer el senyor Gandhi, el dia de la pau és important que no ens insultem, no ens peguem, no fem males accions...
El dia de la pau l’hauríem de celebrar tots els dies perquè així ens coneixeríem més, tampoc ens hem de dir coses dolentes, ara hi ha alguns països que estan en guerra, com per exemple Síria, i a mi no m’agrada gens. Jo per evitar que no hi hagi guerres proposaria que no hi haguessin més armes perquè així no farien mal a les altres ciutats ni als altres pobles. També hi ha unes altres maneres de solucionar els problemes, es pot fer dialogant (parlant).


Quan una persona pega a una altra jo em sento malament, a mi no es que m’agradi molt pegar a la gent si no m’han fet res. En la vida dels altres i en la meva hauríem de millorar molt el comportament, les agressions, insultar i altres coses més.
Hi ha una cosa que a mi no m’agrada gens ni mica, és quan un nen més gran abusa dels petits (dèbils). El que crec que s’hauria de fer és ajudar-los en les coses en les que tenen dificultats.

En la nostra vida quotidiana hauríem de millorar la nostra actitud com per exemple: hi ha vegades que jo sóc una mica desagradable sobretot, quan m’enfado sóc una mica perillós. El dia de la Pau, com he dit, abans l’hauríem de celebrar un dia però també  ens hauríem de comportar bé sempre com fem el dia de la Pau. El dia de la Pau a la nostra escola el celebrem al migdia encara que abans el celebràvem a la tarda. A mi no m’agrada gens pegar però també m’haig de defensar, però jo no començo mai pegant perquè llavors el culpable sóc jo.

El dia de la Pau és un dia molt i molt divertit jo m’ho passo super bé. Per això que cada any a la nostra escola commemorem la mort de Mahatma Gandhi.