dimecres, 22 de gener del 2014

El dia de la Pau i la Noviolència

El dia 30 de gener celebrem el dia de la Pau commemorant la mort de Mahatma Gandhi.
El dia de la Pau és important perquè es paren totes les violències i guerres, jo no l’hi trobo el sentit perquè si només es fa un dia no serveix de res, jo el dia de la Pau el celebraria durant tot l’any.

Aquí a la meva escola el celebrem fent poemes i frases sobre comportaments com  l’amistat, l’alegria, l’amor, etc. És molt divertit perquè surten dos candidats de cada classe a llegir el paperet que han preparat, hi ha classes que inclús fan “colaxos”  o un poema. A cinquè i sisè els fan fer un text a l’ordinador com jo estic fent ara.

Hi ha  uns quants nens que abusen dels dèbils i no paren de molestar, jo els hi proposaria que si aguanten una setmana sense no molestar ni pegar a ningú, sort que n’hi ha d’altres que es comporten millor i són més tranquils i mai  abusarien de ningú,  n’hi a d’altres  que només et molesten quan veuen el  moment.

Una de les maneres de solucionar conflictes és dialogar, a la meva escola sempre se soluciona dialogant i alguna vegada castigant si s’ho mereix la persona. Els professors són molt amables i comprensius i sempre t’escolten quan tens un  problema.

Les accions de la Pau són l’amor, la tolerància, l’amistat, etc.

Hi ha persones a l’entorn de la meva vida quotidiana podrien millorar una mica, ja que totes les persones tenim problemes i conflictes, inclús jo que a vegades sóc una mica desagradable.