dimecres, 27 de novembre del 2013

Poetes de ronda 2013


Els poetes de ronda és una trobada que consisteix en un recital de poemes que fem cada any als jubilats d’aquí  Albesa. Cada any el Sr. Xavier busca quatre candidats de cicle superior per recitar poemes.
Ja érem a la nit del 9 de novembre i jo estava preparat pels Poetes de Ronda. Ja havia estat tota la setmana pensant en aquesta nit tan especial. Aquella setmana, el dimarts, el Sr. Xavier ens va dir a mi i a l’Emma que aniríem a recitar-hi uns poemes de la Joana Raspall.

Aquella nit va ser molt emocionant perquè vaig anar a recitar poemes. Hi eren altres poetes de la província i nosaltres: l’Eloi i la Laura de6è, i l’Emma i jo de 5è. Vam llegir poemes de la Joana raspall com: “la bicicleta”, “els llibres”, “bons somnis” i per acabar l’Eloi ens va recitar “les notes”.


Estàvem asseguts als jubilats en un sofà escoltant els poetes que recitaven uns poemes molt rítmics i bonics.
Els grans o professionals van fer primer les dues rondes dels seus poemes,  ja al final vàrem llegir nosaltres també  amb dues rondes que començaven amb l’Emma i finalitzaven amb l’Eloi.

Després vam anar a la menjador d’escola a sopar on vam jugar amb la tableta de l’Emma i també a futbol.
El Ramon, un treballador de l’Ajuntament d’Albesa, ens va obrir la saleta per poder agafar una pilota que hi havia, mentre jugàvem ens va posar la ràdio rock o Rock FM i ens va posar uns punts de llum superguais. Vam estar jugant allí fins a les onze o les dotze de la nit. Ens xutàvem la pilota i fins i tot ballàvem com uns bojos per allà dins.

Els recitadors professionals ens van acomiadar molt contents d’haver-nos conegut i proposant-nos que l’any que ve els poemes estiguin fets per nosaltres, tinc ganes de començar-los recitar-los davant de molta gent.
Aquella nit quan vaig arribar a casa vaig ficar una contrasenya  amb patró a la tablet, l’endemà el meu germà va intentar entrar-hi  i no va poder.

Sempre me’n recordaré d’aquest dia.