dilluns, 17 de gener del 2011

Les vacances de Nadal

Aquestes vacances de Nadal han sigut molt divertides. Els primers dies vaig fer els deures per què desprès pugues-hi tindre tots els dies lliures.

Primerament va arribar el dia de celebrar el cap d’any, jo el vaig a celebrar a casa. A les deu de la nit vam començar a menjar tota la família. De primer plat vam menjar sopa, de segon plat vam menjar carn i de postres vam menjar torrons i neules. Després entre tots vam recollir la taula, a continuació vam anar a mirar la televisió una estona. Quant faltava mitja hora perquè toquessin les dotze, vam anar a la cuina jo i la meva mare a preparar el raïm per a les dotze campanades. Quant va tocar el primer toc, en vam menjar un gra de raïm fins que van tocar les dotze. Quant va acabar de tocar les dotze ja estàvem a l’any nou, el 2011.

El dia de la carta dels reis i vaig anar amb els meus amics a veureu hi ha agafar caramels. Es el dia en el que els nens donen la carta als reis perquè compleixin el que han demanat. Hi havia molta gent hi ens vam haver de esperar una bona estona per què tiressin els caramels. Quant van acabar de pujar nens al escenari els reis mags van començar a tirar caramels perquè els nens en poguessin agafar hi menjar-se’n.

El dia de la cavalcada dels Reis d’Orient vam entrar a l’església, allí van parlar els reis i tot seguit van sortir a fora hi van tirar caramels hi van pujar a la carrossa. Tot seguit vam seguir la cavalcada fins a casa meva. Quant vam estar tota la família reunida els nostres pares ens van donar els regals, els vam obrir i vam jugar amb ells. Tots eren molt bonics i eren els regals que havíem demanat nosaltres. Tot seguit vam menjar un sopar molt bo, era per llepar-se’n els dits. A continuació tota la família vam mirar una estona la televisió hi al cap d’una estona vam anar a dormir.

El dia 6 de gener, el dia després dels Reis Mags, vam jugar amb els nostres regals. A la nit, de postres menjaríem el Tortell de Reis, el qui li toca la fava paga el tortell, hi el qui li toca el rei s’era coronat amb una corona. Vam sopar, tot seguit vam obrir el tortell, cadascú va menjar un tros però a ningú li va tocar ni la fava ni el rei. El tortell va ser molt bo hi ens vam menjar quasi ve la meitat del tortell.

Aquestes vacances m’ho e passat molt bé hi he estat en família. Per això espero que l’any binen m’ho passi tant bé com aquestes.