dijous, 21 de gener del 2016

Vacances de Nadal

-Estimat  diari,  el  divendres  dia  25  de  desembre  va  ser  Nadal,  era  un  dia  especial, i  ara hos  explicaré  el  que  vaig  fer  però  sobretot  m’ho  vaig  passar  molt  bé. Com  sempre  em  vaig  aixecar  tard  com  sempre,  més  o  menys  cap  a les  10  en  punt,  em  vaig  vestir  i vaig  anar  cap  a  esmorzar  i  allí  damunt  la  taula  hi  havia  una  tassa  de  xocolata desfeta,  quan  ho  vaig  veure  se’m  va  fer  la  boca  aigua,  mm !!  M’ho  vaig  acabar  en  un  segon !Després  no  sabia  què  fer  i  em  vaig  posar  a  jugar  a  l’ordinador,  i  al  cap  d’una  estona  el  pare  em  va  cridar  perquè  em  comencés  a  canviar  de  roba  per  anar  a  casa  de  la  padrina  a  cagar  la  soca,  amb  l’Esther  i  el  meu  cosí. Ja  vam  estar  llestos,  vam  anar  cap  a  casa  de  la  padrina  allí  ja  ens  estaven  esperant  per  cagar  la  soca. Abans  ens  van  fer  anar  cap  a  una  altra  habitació  a  assajar  la  cançó, que  deia  així :
Caga soca 
de  Nadal
no caguis  arengades
que  són  salades,
caga  torrons
que  són  molt  bons !

I em  va  cagar  moltes  coses !!  Després  ens  vam  quedar  a  dinar  a  casa  de la  padrina,  i  com  diu  la  tradició  per  postres  vam  menjar  torrons  i  neules . I  ens  vam  quedar  a  casa  a  jugar  amb  totes  les  coses  que  ens  havia  cagat  la  soca.

 -El  dissabte  dia  26 de  desembre  vam  anar  a  celebrar  el  Nadal  a  casa  de  l’altra  padrina,  també  a  cagar  la  soca  amb  els  meus  altres  cosins.
Em  vaig  aixecar  bastant  tard,  com  sempre,  vaig  esmorzar  i  em vaig  vestir,  vam  agafar  el  cotxe  i  vam  marxar  cap  a  casa  de la  padrina.  Quan vam  arribar  allí  abans  d’anar  cap  a  casa  seva  vam  anar  a  donar  un  tomb  per  la  ciutat  i  m’ho  vaig  passar  molt  bé. Llavors  ja  vam  anar  cap  a  casa  de  la  padrina  i  li  vam  donar  el  Bon  Nadal,  més  tard  van  arribar  els  meus  altres  cosins  i  ens  vam  posar  a  jugar. Més  tard  la  mare  va  cridar :  a  taula !!!  - el  dinar  ja  estava,  ens  vam  anar  a  rentar  les  mans  i  ens  vam  assentar  a  la  taula,  el  dinar  era  boníssim,  i  per  postres  vam  menjar  polvorons  i  torrons. Després  vam  fer  cagar  la  soca  però  primer  ens  van  fer  anar  a  assajar  la  cançó. La  soca  em  va  portar  molts  regals  i  em  van  agradar  molt !Vam  jugar  una  mica  i  ja  vam  marxar  cap  a casa.

  -El  dijous  dia  31 de  desembre  va  ser  un  dia  molt  especial  perquè  és  l’últim  dia  del  any  2.015  i  comencem  un  any  nou,  el  2.016,  i  ho  vam  anar  a  celebrar  a  casa  de  la  meva  padrineta. Com  sempre  em  vaig  aixecar  molt  tard,  vaig  esmorzar,  em  vaig vestir  i  com  que  no  sabia  que  fer  em  vaig  posar  a  jugar  una  mica  amb  la  meva  germana  l’Esther. Més  tard  vam  dinar. Llavors  vaig  veure  a  la  televisió  perquè  feien  la  meva  sèrie  preferida  i  em  vaig  quedar  a  veure-la,  al  cap  d’una  estona  me’n  vaig  anar  a  l’ordinador  a  jugar. Al  cap  d’una  estona  vaig  berenar  i  jo  vaig  menjar  “nocilla”,   més  tard  vam  agafar  el  cotxe  i  vam  anar  cap  a  casa  de  la  meva  padrineta,  quan  vam  arribar  allí  també  hi  havia  el  meu  cosí !!  vam  jugar  una  mica  amb  ell  fins  que  ens  van  cridar  per  anar  a  sopar. Després  de  sopar,  per  postres , ens  vam  menjar  un  gelat  i  era boníssim !! Van  arribar  les  12  en  punt  de  la  nit  i  com  diu  la  tradició  vam  menjar  el raïm,  i  vam  beure  cava. I  jo  em  vaig  acabar  tot  el  raïm! Després  vam  tirar  serpentines,  garlandes, comfeti... també  vam  posar  música  a  la  tele  i  no  vam  parar  de  ballar fins  més  o  menys  a  les  2  de  la  matinada. Després vam  tornar  cap  a  casa plens  de  son. 


-El  divendres  dia  1  de  gener  vam  anar  a  donar  el  Bon  Any  Nou  a  l’altra  padrina. Com  que  el  dijous  a  la  nit  me’n  vaig  anar  a  dormir  súper  tard  l’endemà  em  vaig  aixecar  a  les  11  del  matí.  Al  cap  d’una  estona  vaig  esmorzar,  em  vaig  vestir  i  vam  marxar  a  donar  un  tomb  per  el  poble,  quant  vam  tornar  cap  a  casa  ens  vam  canviar  de  roba  i  vam  agafar  el  cotxe i  vam  anar  cap  a  casa  de  la  padrina.Al  arribar  allí  vam  aparcar  el  cotxe  i  vam  anar  caminant  cap  a  casa  de  la  padrina,  quant  vam  arribar  allí  vam  donar  el  Bon  Any  als  padrins  i  ja  hi  havia  els  meus  altres  cosins. Vam  jugar  una  mica  mentre  s’acabava  de  fer  el  dinar  i  al  cap  d’una  estona  la  mare  ja  ens  va  cridar,  primer  ens  vam  anar  a  rentar  les  mans  i  a  continuació  ja  ens  va  sentar  a  la  taula. Vam  dinar  i  de  postres  vam  menjar  torrons  i  bombons. Després  de  dinar  vam  jugar  a  “fet i  amagar”  i  m’ho  vaig  passar  molt  bé, llavors  va  començar  una  pel·lícula  que  es  deia  Titànic  aquell  vaixell  que  es  va  enfonsar  fa  molt  temps,  i  amb  els  meus  cosins  ens  la  vam  quedar  a  veure  tota,  va  ser  al·lucinant  veure  com  s’enfonsava ! I  quan  es  va  acabar  la  pel·lícula   ja  vam  marxar.

-El  dilluns  dia  4  de  gener  vaig  anar  a  tirar  la  carta  als  reis  junt  amb  la  meva  germana  i  el  meu  cosí,  quan  vam  arribar  allí  vam  tirar  la  carta  en  una  caixa  i  ens  van  donar  caramels. Llavors  ens  vam  quedar  a  berenar  allí  i  vam  menjar  coca  amb  xocolata,  allí  també  hi  havia  una  amiga  i  ens  vam  quedar  a  jugar  i  al  cap  d’una  estona  ja  vam  marxar.

-El  dimarts  dia  5  de  gener  van  passar  els  reis  per  casa  de la  padrina,  i  ara  os  explicaré  què  va  passar. Durant  el  mati  i  el  migdia  tot  va  ser  normal,  fins  que  a  la  tarda  les  coses  van  canviar,  ens  vam  vestir,  vam  agafar  el  cotxe  i  vam  marxar  cap  a  casa  de  la  padrina. Quan  vam  arribar  vam  aparcar  el  cotxe  i  vam  anar  caminant  cap  a  casa  seva,  a  casa  vam  agafar  una  bossa  pels  caramels  i  vam  marxar  cap  a  esperar  els  reis. Ja  va  ser  l’hora  i  els  reis  van  arribar,  venien  amb  unes  carrosses  súper  grosses  i  molt  xules, i  també  ens  van  tirar  molts  caramels! Després  vam  anar  cap  a  la  “passarel·la”,  i  allí  podies  donar  la  mà  als  reis  i  et  donaven  més  caramels, i  vam  acabar  amb  mitja  bossa  plena  de  caramels !!
Llavors  ja  vam  tornar  cap  a  casa  de  la  padrina  a  sopar, i  mentre  estàvem  preparant  el  sopar  vam  sentir  un  soroll  molt  estrany,  vam  anar  a  veure  què  era  i  eren  els  reis  que  ens  havien  deixat  els  regals,  tots  estàvem  molt  contents,  però  sobretot  la  meva  germana. Mentre  la meva germana  jugava  amb  el  que  li  havien  portat  els  reis  jo  vaig  anar  a  acabar  de  fer  el  sopar. I  com  diu  la  tradició  per  postres  vam  menjar  el  tortell  de  reis,  a  mi  em  va  tocar  la  fava  i  a  la  meva  pardina  li  va  tocar  el  rei.  I  al  cap  d’una  estona  ja  vam  marxar  cap  a  casa.


-El  dimecres  dia  6  de  gener  van  passar  els  reis  per  la  Portella.... Com  sempre  em  vaig  aixecar  tard,  vaig  esmorzar,  al  cap  d’una  estona  els  reis  ja  passaven  pels  carrers  per  anunciar  que  ja  havien  arribat. En  sentir  la  música  vam  sortir  al  balcó  i  estaven  passant  per  el  carrer,  els  vam  saludar  i  m’agermana  estava  molt  emocionada  de  que  ja  passessin  els  reis  que  anaven  cap  a  missa. Ràpidament  vam  entrar  del  balcó  i  ens  vam  vestir,  i  quan  ja   vam  estar  llestos  vam  anar  cap  a  missa,  junt  amb  la  padrina.  Quan  vam  arribar  allí  vam  entrar  i  ens  vam  seure  en  un  banc,  al  cap  d’una  estona  vam  anar  a  combregar. Al  sortir  vam  anar  cap  a  la  plaça  que  hi  havia  la  sala  on  els  reis  entregaven  els  regals  que  havien  portat  als  nens  i  nenes. Després  ja  vam  anar  cap  a  casa  a  dinar  i  per  postres  vam  menjar  tortell  de  reis,  el  rei  li  va  tocar  a  la  meva  mare  i  la  fava  a  la  meva  padrineta. I  a  la  tarda  ens  vam  quedar  a  casa  a  jugar  una  mica  amb  la  tablet  i  amb  el  que  ens  havien  portat  els  reis.