dijous, 21 de gener del 2016

Les vacances de Nadal


Aquestes vacances han estat molt divertides, perquè he fet moltes coses. El dia 24, com cada any, la meva germana els pares i jo vam anar a casa del Quim i Cesc per a fer cagar la soca, quan vam arribar ens vam trobar tota la família reunida, per fi va arribar l’ hora de fer cagar el tió, el qual va ser generós, ja que va repartir molts regals per a tots. Quan ja era molt tard vam jugar a un joc que es diu MONOPOLI.

El dia de Nadal va venir el Pare Noel i ens va deixar un arbre carregat de regals, quina il·lusió obrir els presents! A mi em va portar un rellotge del Marc Marquez, un circuit per entendre l’electricitat, un joc de taula i un de la WII U. Vaig estar molta estona jugant amb el meu cosí Quim i vaig anar a la penya Barcelonista.

El dia 26 va ser  un dia extraordinari!!! Perquè vaig anar a veure un patit de futbol a Barcelona (Catalunya – Euskadi). Tot i que vam perdre no vaig estar trist, ja que el meu pare em va comprar una samarreta del Barça. Un cop es va acabar vam viatjar cap a casa. Pel camí vam parar a sopar i vaig menjar ous ferrats, estaven molt bons!!!!!


L’endemà va ser un dia molt entretingut, vaig començar el campus de futbol de la Noguera, a la tarda vaig quedar amb el meu amic Joel que va venir a casa i vam jugar amb molts jocs i amb el meu gat, la Lola.  

El campus del C.E.E. La Noguera ha estat molt divertit  perquè fèiem rondos, partits, xutàvem faltes... A més érem molt pocs, però l’únic que no m’ha agradat és que només ha durat quatre dies. Jo anava al campus amb el Marc i el Roger, per anar-hi primer ens portava la meva mare i de tornada la mare del Marc, la Roser.

La nit del dijous 31 va ser molt especial, vam anar a casa del Josep amb els meus pares i la meva germana, per celebrar la nit de fi d’any. Allí hi havia molta gent, “la nostra colla”. Quan ja estaven a punt de tocar les campanades, els més grans es van agafar el raïm i els més petits, com que no ens agrada, ens van donar “lacasitos”, jo me’ls vaig acabar tots.

Entrat l’any nou, tots emocionats dèiem: BON ANY NOU!!! i ens fèiem moltes abraçades. Després, quan ja estàvem més tranquils, vam jugar a un joc que es diu l’amic invisible, aquest joc tracta de què et donen un regal i has d’endevinar qui te l’ha fet. Als nens petits ens van donar un cinturó i uns “tatoos”, a les nenes una diadema i també “tatoos”.

Jo em vaig divertir moltíssim perquè vaig ballar, vam fer guerra de coixins, un experiment i moltes més coses! Quan vam tornar a casa ja era molt tard, les cinc i mitja, però jo i l’Aran no teníem son i no volíem anar a dormir.

El diumenge següent ens vam arreglar ben guapos i vam anar fer el vermut a la penya, a l’hora de dinar vam menjar tots a casa de la meva padrineta. El que em va agradar més va ser com estava decorada la taula. Quan van servir els plats vaig veure que de primer hi havia sopa de Nadal i de segon fricandó. Estava tot super bo!

La nit de dimarts dia 5, va ser una nit molt màgica, perquè van venir els reis d’Orient! Aquest any, repartint els regals, anaven molt més ràpid que els altres. Primer van passar regals a casa del meu oncle Llorenç, allí em van portar un joc que es diu splatoon, és de la   WII U, més tard tota la família va anar a casa meva a sopar, llavors quan ja hi érem tots van tornar a venir els reis i a mi em van donar unes botes de futbol sala del Messi, són molt guais!

Després vam tornar a pujar a casa, com que érem molta gent, disset persones, els grans menjaven a una taula i els nens en una altra. Per sopar els petits teníem canelons i els grans un enorme pica pica, on hi havia de tot, coca, patés, formatges, pernil salat... i de segon sarsuela de peix.

Més tard, tots junts vam menjar el tortell de reis, la meva tieta, com que sempre espia, va fer que la fava li toqués al meu oncle i el rei al meu cosí Aleix. Ara, això sí, sempre el comprem nosaltres el tortell, toqui a qui toqui la fava.

 Aquestes vacances de Nadal han estat molt entretingudes, he fet un grapat de coses, però tot i això, tinc moltes ganes de tornar al col·le amb els meus amics i tornar a veure els professors. A més els vull ensenyar a tots les sabates del Messi.