divendres, 1 de febrer del 2013

La pau

El dia de la pau se celebra cada trenta de gener perquè és el dia que va morir Mahatma Gandhi, aquest home era l’home que volia més la pau (era molt pacífic) i que la gent no es barallés.

La pau fa 47 anys que se celebra perquè fa 47 anys que es va morir Gandhi.

El dia de la pau no hauria de ser només el dia sense guerres… sinó que ho hauria de ser cada dia perquè així tots podríem ser amics, els d’un país amb un altre, els companys de classe, de treball etc.

El dimecres trenta de gener vam celebrar el dia de la Pau a l’escola, com cada any ho celebrem tots junts: cantem cançons, pintem un mural i llegim una poesia tots els cursos.

La pau no s’hauria de celebrar només el dia trenta, sinó que ho hauríem de celebrar tot l’any, perquè potser el dia de la pau tots són amics i el dia següent ja tornen a barallar-se.



Hi ha moltes maneres de solucionar els problemes, per exemple, si algú es baralla es parla o hi ha alguna altra manera perquè tornin a ser amics.

Si per exemple una amiga meva i una altra comencen a insultar-se, a pegar-se, etc., jo em sentiria molt malament, ¿per què dos bones amigues com elles han de barallar-se?

Les meves amigues si es barallen el dia següent ja tornen a ser amigues, però encara que el dia següent siguin amigues un dia estan sense parlar-se ni mirar-se a la cara, tu no saps amb qui anar perquè si tu vas amb una l’altra s’enfada i al revés també.

Jo de vegades també em barallo però hauríem d’intentar que sempre fóssim amigues totes, i si unes nenes no es cauen bé no parlar-se però tampoc no cal pegar ni insultar, perquè si ho fan també perjudiquen a les seves amigues.
Feliç dia de la pau!