divendres, 22 de febrer del 2013

El dia de la no-violencia


El dia de la no-violència se celebra cada 30 de gener, és important perquè se celebra l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, aquest era l’únic que volia la pau a tot el mon.

Els comportaments han de ser correctes i civilitzats, les accions també, igual que les actituds. La pau no nomes s’ha de celebrar un dia a l’any, s’ha de celebrar cada dia, perquè de què ens serveix celebrar el dia de la Pau, si hi continua havent baralles i guerres al món?

Jo proposaria que evitessin la guerra i la violència, per ser amics, perquè de quèr ens serveix això, de que ens serveix fer-nos mal barallant-nos?


Jo crec que hi ha altres maneres de solucionar els conflictes sense que hi hagi baralles i guerres, parlant! De que ens serveix fer el dia de la pau si no ens serveix de res?

Jo crec que no està bé insultar a les altres persones, ensenyar coses dolentes als nens petits, ni s’ha de pegar a ningú, i menys a les persones grans, o als nens petits, de que ens serveix barallar-nos, de que ens serveix pegar-nos, insultar-nos, fen-nos mal?

Jo crec que hauria de millorar la meva actitud, per que crec que sempre m’enfado molt fàcil-ment, igual que altres persones, si em culpen moltes vegades, m’enfado , si em diuen coses dolentes... Els meus pares sempre em culpen si el meu germà em fa mal o m’insulta, perquè  sempre ho hem de pagar els grans, ¿per què no ho paguen els petits?, perquè els petits són uns sans!!!  I això us ho dic per experiència, perquè sempre em  fan la bronca a mi, i a mi no m’agrada, a més hi ha nenes de la  meva classe que són les petites i les culpen amb elles!

El dia de la pau el meu germà em molestava i a mi no m’agradava, però em vaig haver d’aguantar, i suportar al meu germà que es un emprenyador.

Aquí al col·legi, nosaltres també ho celebrem, uns dies abans  vam pintar un mural entre totes les classes, el dia de la pau vam inaugurar-lo i vam llegir unes poesies relacionades amb la pau, una els de P3, una els de P4, ...Nosaltres vam fer una frase que deia “Canviem armes per flors i problemes per amor. Tots som iguals i no tenim res diferent.” Després de dir les frases vam cantar una cançó.   

I això es tot el que he de dir del dia de la pau.