divendres, 1 de febrer del 2013

La Pau

El dia 30 de gener se celebra el dia de la Pau, l'aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, i fa 48 que se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau. 

Jo crec que se celebra el dia de al Pau perquè hi ha guerra al món, i a veure si s'acaba d'una vegada.
Crec que no té sentit celebrar la Pau només una dia a l'any, jo crec que l’hauríem de celebrar cada dia, perquè de què serveix celebrar-la només un dia, si hi continua havent-hi guerres i baralles?
Hi ha altres maneres de solucionar els problemes entre les persones, evitant la guerra i els conflictes, el diàleg. Perquè què en traiem  de les guerres, que n’hi hagi més, i que persones innocents morin per la culpa de la guerra?
 
Tampoc s’ha d’insultar, ni pegar a la gent, i menys a les persones grans.
 
Jo crec que hauria de millorar la meva actitud, perquè a vegades em porto malament, m’enfado molt ràpidament...

 

El dia 30 de gener, al col·legi vam celebrar el dia de la Pau. Després del pati, tots els nens de l’escola ens vam asseure a davant d’un mural que vam pintar entre tots els cursos, durant una setmana.
Després, dos o tres nens de cada curs van anar al davant del mural, i van llegir una frase que es va inventar cada classe, sobre el dia de la Pau. Quan els nens acabaven de llegir la frase, la senyoreta de cada curs va penjar les frases ( que estaven escrites amb un paper) a una reixa que hi ha al damunt del mural.

Quan vam acabar de llegir les frases ens vam posar en files, i ens vam posar a cantar una cançó. I quan vam acabar de cantar la cançó i llegir les frases, cada curs va anar a la seva classe.