dilluns, 23 d’abril del 2012

El dia a Organyà

Des que hem començat l’any, jo ballo sardanes juntament amb les meves amigues i amics. Allí només hi vaig un dia a la setmana, el dimecres. Les sardanes són bastant fàcils. Les meves monitores i les que m’ensenyen a ballar es diuen Rosita i Gemma.


El dissabte 21 d’abril, gairebé tota la colla d’Albesa vam anar a Organyà a ballar sardanes. Els nens i nenes podien triar si anar-hi amb cotxe o si anar-hi amb autobús. Jo vaig triar amb cotxe. Allí a Organyà, fèiem com una mena de concurs, amb altres escoles de per allà al voltant. Com que el camí d’Albesa a Organyà és bastant lluny, jo vaig dormir una mica al cotxe.

Quan vam arribar, jo anava vestida amb la camiseta blanca i uns pantalons marrons. Allí hi havia com una casa on ens deixaven canviar-nos-hi. La nostra colla vestia:  les nenes, amb una faldilla roja amb la goma negra, una camiseta blanca i unes espardenyes que anaven lligades a la cama amb una cinta roja; i els nens amb uns texans, una faixa roja, una camisa blanca i també portaven unes espardenyes.

Nosaltres érem la segona colla que sortia a ballar. Quan vam acabar de fer el nostre ballet, van sortir altres escoles a ballar. Després de que totes les colles ballessin, vam fer dues rotllanes per a cada colla. Quan vam fer les rotllanes vam ballar les sardanes. A continuació, entre totes les escoles juntes, vam formar tres rotllanes i vam ballar tots junts.

Després de ballar-ho tot, ens van donar coca amb fuet, un “cucurutxo” que ha dins hi havia llaminadures, patates... i un suquet de préssec.

Jo crec que els que ho vam fer més bé vàrem ser nosaltres.