dilluns, 16 d’abril del 2012

Caminada d'Albesa

El diumenge passat vaig recórrer una ruta caminant que es va fer per Albesa en honor al 50è aniversari de la Vil·la Romana del Romeral. En total vam fer uns 15km.

Van venir el Lluís Marí, que és l’arqueòleg que dirigeix aquestes excavacions i l’alcalde d’Albesa que a cada lloc, ens explicaven coses sobre els jaciments.

El lloc de trobada va ser al Clot de l’Infern a les 9 del matí. A partir d’allà es va seguir un recorregut:
Retaule de l’Església, Mirador del cementiri, Turris Cal Montblanc, Vil·la Romana del Romeral, Vil·la Romana de la Torresulla i vam acabar la ruta a Albesa.



A l’església, el mossèn ens va explicar coses sobre el retaule d’Albesa, com per exemple que és del segle XIV i que durant la guerra civil el van fer malbé decapitant moltes de les figures que hi ha. Però després el van restaurar i van haver de treure moltes capes de pintura fins a trobar la pintura original.

Quan vam sortir de l’església, vam anar cap al castell, on ens van explicar que també ho arreglaran i faran un caminet per a que es pugui caminar bé fins a dalt, on hi posaran bancs ja que és un lloc molt bonic i amb molt bones vistes del poble d’Albesa.

Després, vam anar cap al camí de Castelló, on hi ha una torre romana i restes arqueològiques que també encara s’estan estudiant, també hi havia una espècie de cova, i allà vam esmorzar.

Tot seguit, vam anar cap al Romeral, on hi ha la Vil·la Romana. Allà ens van explicar que segurament, aquella vil·la no la van poder acabar i la van deixar a mitges, i els que hi vivien van marxar d’allà.


A continuació, tot seguint el camí que passa per la vora de la sèquia, vam anar cap a la Torresulla, on també hi ha restes romanes que encara estan per excavar.

Finalment, vam tornar cap al poble, on ja estava molt i molt cansat i vaig tornar corrents cap a casa a dinar.  

Van venir bastantes persones, però a partir dels 4-5km hi havia gent que es cansava i marxava o bé anava amb cotxe tota l’estona.

M’ho vaig passar molt bé, i la vaig trobar molt interesant, però em vaig cansar molt i em va caure la gorra a la sèquia i la vaig tenir que pescar amb una canya molt llarga.