divendres, 14 de juny del 2013

Excursió a Cardona

El dijous dia 16 de maig de 2013, els alumnes  de 5è i els de 6è vam anar d’excursió a Cardona. A les 8:00 havíem d’estar davant del col·legi perquè a dos quarts de nou marxàvem. Quan va arribar l’autobús vam pujar tots i cadascú amb la seva parella. Jo anava amb l’Anaïs. Vam estar escoltant música amb el meu mp3 i vam estar parlant amb altra gent. Quan vam arribar vam esmorzar i vam jugar una mica.

Després, ens van fer entrar en una sala a la qual vam fer experiments sobre la sal. Ens van dir que ens havíem de ficar en grups de quatre persones i jo anava amb la Tresa, la Laura i l’Anaïs. Ens van donar una safata a cada grup i a dintre de la safata hi havia un dossier per a cada persona i un llapis per cadascú, una goma, una pedra halita (la pedra de la sal), dos pots de vidre per a fer experiments; un estava ple d’aigua i l’altre estava buit, hi havia un potet amb sal de cuina, un altre potet on hi havia arena, una lupa i un paper rodó que filtrava. Llavors ens van presentar al monitor que ens ajudaria a fer els experiments que es deia Àlex. L'experiment que més em va agradar va ser el quart ,que consistia en colar l’argila. 

Després de fer els experiments vam agafar les motxilles i vam esmorzar una altra vegada. Després vam anar cap a dintre de l’antiga mina de sal. Ens van explicar moltes coses sobre la sal i quan vaig veure una escala de fusta que estava plena de sal em vaig quedar amb la boca oberta.

Al final ens van ficar una pel·lícula. Quan vam sortir de la cova, vam anar a dinar i jo em vaig menjar un entrepà. Vam tenir dues hores per a jugar per allí. A les tres i cinc minuts vam marxar cap al castell de Cardona i ens van ensenyar moltes coses, vam entrar a la presó i ens van explicar que en aquella època a la presó només hi estaven 3 o 4 dies. Quan vam acabar de visitar el castell vam anar cap a l’autobús i mitja hora després vam parar a berenar i ens van deixar deu minuts per a jugar. Quan vam tornar a pujar a l’autobús ens van ficar una pel·lícula.