divendres, 16 de gener del 2015

El dia de nadal

La mare em va despertar i vaig pensar: Ha arribat l’hora, l’hora d’obrir els regals que m’havia portat el Pare Noel !!!! Vaig saltar del llit i vaig anar cap al menjador, allà estaven els regals sota l’arbre de Nadal, el meu pare i la meva germana estaven allí.

Vaig obrir el primer regal: Era un casc de bicicleta.
El segon : Un vestit del desigual que s’acabava en forma de globus, molava molt .
El tercer: El joc del pictionari, perquè el que havia a casa  l’havia trencat .
El quart: Tres colònies, feien molta bona olor.
El cinquè : Uns auriculars micro per poder fer videotrucades amb els meus amics sense cap problema.
I molts regals més: diners, sabates, xocolatines, el quimicefa plus (joc de fer experiments)…
Aquell dia anàvem a dinar a casa els meus avis d’Albesa, la meva padrina d’Alpicat també venia , per tant havíem de preparar-ho tot. Ho vam fer així:
La meva germana va netejar la taula.
Jo vaig posar la taula.
La meva mare i l’Àvia preparaven el dinar, tocava:
-Aperitiu (palets de cranc, olives, escopinyes, canapès…).
-Sopa de galets.
-Fricandó.
-Torrons, massapans, trufes, pastís…

Però avui m’havia d’aixecar molt aviat perquè havia d’anar a l’església que fèiem el pessebre vivent, perquè era Nadal. També venien els meus amics.
La Clara va fer de mare de Déu (Maria) i el Dídac de sant Josep (Déu), la Claudia, el Joan Iker i l’Andrea  van fer de  pastorets. L’Andrea anava amb la seva roba perquè, primer l’Anna M. tenia que fer de pastora però com que la disfressa no li anava bé, li va donar a l’Andrea llavors també li anava gran, i es va ficar de pastora amb la seva roba i el Roc també feia de pastor. El Toni feia d’àngel. L’Anna M.  feia ofrenes i d’escolaneta : anava amb jo a dalt a l’altar i el Pau també feia ofrenes i d’escolanet: ens anava donant les instruccions!!!.També hi havia tres nens més l’Anna, l’Agnès i el Jaume que feien el mateix que nosaltres.

Ens ho vam passar bomba perquè el Pau, el germà del Joan Iker no parava del fer el ruc… La Clara es va cansar de portar el nen Jesús als braços i llavors li va donar al Dídac i aquest no parava de posar-lo cap a dalt, cap a baix, de costat, li va anar de ben poc a que li caigués!!
Quan va acabar la missa vaig anar cap a casa dels meus avis.

A casa dels avis d’Albesa el pare Noel m’havia portat un quadre per l’habitació, a la meva germana li va portar roba, al pare un paraigües que anava a conjunt d’una jaqueta i a la mare un disc dur, de molta capacitat. A casa de l’àvia d’Alpicat m’havia portat un joc de la wii, a la meva germana una cistella que anava xampú, mascarilla, gel, crema corporal, colònia i raspall i pels pares diners.
Estava boníssim tot i m’ho havia passat molt bé.

A la tarda vaig sortir amb les meves amigues pel poble, perquè ja havia acabat els deures de Nadal, però feia molt fred i ens vam ficar al bar dels jubilats, que s’estava molt calentet.
Quan vam arribar a casa (a la nit), la meva germana i jo vam voler jugar al joc de ciència (quimicefa plus), vam fer una bomba fètida, i vam estar a dins d’una bombolla de sabó, va ser una bona experiència. La meva mare es va espantar quan ens va veure dins la bombolla de sabó!!! Pensava que no es podia respirar!

Desprès vam provar altres experiments,va ser molt divertit.
Quan ens em vam cansar vam jugar al nou joc de la wii del Mario car, molava molt!! La meva germana em guanyava tota l’estona però una partida la vaig guanyar jo.
Vam anar a sopar a Lleida, jo em vaig menjar un plat combinat (llom, amanida, ou farrat, 2 llesques de pa de pagès…), la meva germana una hamburguesa de tres pisos, la meva mare tortel·linis als quatre formatges i lluç i el papa dos pizzes (una barbacoa i una altra de pernil dolç i tonyina).
Ens em vam anar a dormir a les tantes de la nit!!

Espero repetir aquest dia de Nadal, que per mi ha estat molt especial.