dilluns, 28 de març del 2011

Les cassolades

El dia 19 de Març, aquí a Albesa vam fer una cassolada; aquesta festa consisteix en que un grup de persones fan una cassola i després hi ha un jurat que els portes una mica de cassola en un plat i el tasten; aquest any hi havia dos tercers, un segon i un primer.

Jo com cada any he anat amb la colla dels meus pares, “la colla del Melet”. Ara us explicaré com van anar aquest any les cassolades.

El dia 19 em vaig alçar aviat perquè a les 10 ens va passar a buscar la Sània i vam anar a preparar la cassola (bé, jo a jugar amb les amigues als gronxadors). Vam jugar i jugar: al fet i amagar, al pica paret ... fins que van obrir una paradeta d’aneguets i vam anar a xafardejar el que hi havia, jo em vaig comprar una polsera però no vaig pescar aneguets que ja sóc gran, per això les meves amigues casi totes es van comprar un cub de pets, i també un esprai d’espuma.



A continuació ens van cridar els pares i mares que ja estava la cassola, la de la meva colla estava boníssima; poc desprès vam anar totes les nenes que hi havia de 3r i 5è a pujar a les cotxonetes que hi havia a la placa els sarrains, va ser molt divertit i després vam anar al pati de l’escola que era on se celebrava les cassolades perquè ja anunciaven els premis: la meva colla “la colla del Melet” vam quedar primers!

Vam tornar a jugar a la placa els sarrains amb una joguina que tenia la Laia fins que ja s’estava fent fosc, vam anar al pati de les escoles i vam marxar cap a casa fins a la nit.

Aquella nit vam anar al ball que feien a la saleta, allí hi havia algunes nenes i vam jugar a amagar, vam estar-hi un rato però d’aquí una mica vaig marxar cap a casa amb els meus pares.

I fins l’any que ve ja no tornarem a celebrar les cassolades.