dijous, 9 de desembre del 2010

La primera excurció que fem.

El dilluns dia 22 novembre vam fer la primera excursió al Monsec. Tot va anar perfectament perfecte:

Primer vam anar tots (5é i 6é) a la placeta de davant de l’escola, on ens vam esperar amb les bosses amunt i avall, fins que va arribar l’autocar.

A l’autocar els de 5é van seure davant i amb uns seients de separació hi havia els de 6é.

En arribar vam baixar de l’autocar i vam entrar dins de l’observatori, ens van acompanyar en un pati , on vam esmorzar i després ens van fer una petita explicació i ens van dividir en dos grups, 5é i 6é.

Primer els de cinquè ens van fer una visita guiada per dins de l’observatori, però també ens van explicar unes coses del Monsec, i l’univers.

A continuació vam tornar a la terrassa on vam fer un canvi amb 6é, ells van fer el que havíem fet nosaltres, i nosaltres el que havien fet ells.

Al la terrassa vam mirar per molts telescopis diferents, però el protagonista va ser el sol.

A continuació vam anar al planetari que es com un cine però que la pel·lícula esta projectada al el seu sostre que es com ovalat, però el que no sabíem era que aquell observatori tenia un secret i quan en ho van dir tots ens vam encuriosir...

Allí vam veure un documental que parlava de planetes però, que també parlava de un viatger que en veure el meravellós que podia arribar a ser el planeta terra s’hi va quedar, aquell planetari també transmetia les pel·lícules en 3D.

En acabar vam anar a dinar a baix al poble de Ager al camp de futbol, per la tarda va tornar a l’observatori.

Allí vam fer dos tallers un on vam estudiar el sistema solar i un altre on vam estudiar els cossos celestes.

A continuació vam tornar a veure una pel·lícula al planetari, que parlava de planetes i de com es va formar el sistema solar, i vam descobrir la gran sorpresa!

El planetari es podia obrir pel sostre, per això es deia l’ull del Monsec perquè es veia part del cel i un petita part del Montsec.