dijous, 15 de març del 2012

Carnaval al poble

Un dia, vaig quedar amb les meves amigues per disfressar-nos totes juntes al carnaval. Vam quedar una tarda, una hora i mitja abans de que comencés tot. Ens vam disfressar de Roqueres.

Vam quedar que la roba seria tota negra. El cabell ens el vam pintar de color roig i verd, un barret amb purpurina, una cera que servia per pintar-nos la cara...
Un dissabte de la setmana anterior, vam anar a Lleida a una botiga on venien productes de carnaval. Hi vam entrar, i vam començar a mirar els barrets, els xiulets... allí no vam comprar gaires coses.

El dia del carnaval, quan vam quedar, primer ens vam maquillar, després la meva germana ens va ajudar a pintar el cabell, la cara, i ens va ajudar a inflar unes guitarres. Quan vam marxar cap a la plaça on se celebrava “la plaça dels sarraïns”, ens vam fer unes fotografies amb les nostres càmeres.

Quan va començar la ruta pel poble, corrents perquè no ens quedéssim les últimes, vam anar juntament amb la gent.  Mentrestant fèiem la ruta, els de l’ajuntament havien posat música en els altaveus del pregó.

Quan vam acabar la ruta vam anar a la saleta, que havia vingut un pallasso. El pallasso feia sortir nens del públic, entre l’actuació.

Jo m’ho vaig passar molt bé, sobretot pel pallasso, que a jo em feia molta gracia.