divendres, 27 de febrer del 2015

Excursió a Sant Llorenç de Montgai


El dia 5 de febrer els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è vam anar d’excursió a Sant Llorens de Montgai, a estudiar com vivien els homes primitius a la prehistòria.
A les 9:00 del matí vam anar a l'escola i la nostra senyoreta ens va dir que féssim fila per anar cap a l’autobús, jo anava amb la Clara.
Quan vam entrar a l’autobús hi havia mol soroll i jo hi la Clara estàvem 4 seients endavant del final de tot. Quan estàvem a la carretera la Nerea, l'Andrea, la Clara, jo, l'Anna Miró i la Emma vam començar a jugar al telèfon i vam començar a riure. Quan l’autobús va parar la senyoreta ens va dir que baixéssim amb ordre però no ho vam fer, tots vam baixar corrents i tothom va agafar les motxilles i vam anar a una plaça a esmorzar. La Nerea ens va donar a cada nena una pasta amb xocolata entremig.


Quan vam acabar d’ esmorzar van venir  tres monitors. El monitor de cicle superior es deia Victor i ens va portar a una aula i allí ens va explicar com van evolucionar els homes de la prehistòria.
El Victor em va dir que em fiques plantada i llavors em va fer agafar una pedra i va dir que amb aquella pedra rascaven la fusta dels arbres.

Quan va acabar la explicació vam sortir a fora i ens va ensenyar els ossos d’animals però entremig dels ossos hi havia sílex, després  ens va ensenyar unes cabanes de la prehistòria i ens va deixar entrar a una però a l’altra cabana no ens va deixar entrar. Vam començar a caminar i ens vam trobar amb una monitora que es deia Jezabel i ens va explicar que començaríem a excavar, però primer ens va explicar com fer-ho. Primer havíem de  treure l’arena amb els pinzell i després ficar-la a la pala, després quan trobàvem algun os o algun sílex o pedra teníem que treure l’arena i no tocar res de lo que havíem trobat.

Quan vam acabar tots vam anar a buscar les motxilles a l’aula i van anar cap a baix a dinar. Quan estàvem allà a la plaça dinant la Nerea va dir una cosa i vam començar a riure i a mi hem feia molt mal la panxa de tant riure. Quan  vam acabar de dinar la Jezabel ens va portar a una altra aula i allí ens va donar una fitxa i hi havia una caixa on a dins hi havia ossos de veritat, dels homes de la prehistòria. Ens va dir que tinguéssim cura dels ossos perquè eren molt fràgils i els va portar d’una universitat, vaig començar amb un crani després vaig agafar un radi. Quan vam acabar vam  agafar les motxilles i vam tornar a la plaça i allí ens esperava l'autobús. Quan vam arribar tots els pares ens esperaven allà i la meva mare em va preguntar que tal va anar la excursió i li vaig dir que molt bé.


Aquesta excursió m'ha agradat molt i m'agradaria fer-la una altra vegada.