divendres, 27 de febrer del 2015

EXCURSIÓ A SANT LLORENÇ DE MONTGAI


El dia 5 de febrer els alumnes de cicle mitjà i cicle superior vam anar d'excursió a Sant Llorenç de Montgai. Va ser un dia molt especial.
Primer de tot, a l’arribar vam esmorzar, quan vam acabar, els de cicle superior ens van presentar el nostre monitor que es deia Víctor. Era un noi molt simpàtic que ens va fer una explicació sobre la vida de  l' ésser humà en la prehistòria. En Víctor ens va dir que dividíem la Prehistòria en dues edats: el Paleolític i el Neolític, l'edat de Pedra. Durant el Paleolític els humans s'alimentaven gràcies a la caça, la pesca i la recol·lecció de fruits silvestres, arrels, larves... i durant el Neolític va aparèixer l'agricultura i la ramaderia.
Ens van explicar que en el Paleolític els humans eren nòmades i en canvi, en el Neolític, van passar a ser sedentaris.
Desprès vam anar caminat fins una sala on hi havia objectes de la prehistòria. Allí ens van explicar de forma divertida de quines eines es tractaven i per a què servien.
Vaig tenir la sort de que m'escollissin per a fer d'home del Neolític i em va tocar sembrar i segar el  blat.  

Després, la Jezabel,  també ens van explicar que faríem arqueòlegs i  com fer-ho. Jo vaig anar amb el Roc i els dos junts vam trobar petxines, ossos i sílex. Va ser molt divertit i vaig aprendre molt!. Una de les coses que més em van sorprendre és la manera com han canviat els humans.