dimecres, 11 de juny del 2014

Sortida a Benifallet i a Miravet

El dia 28 de maig vam anar d’excursió a Benifallet, a visitar les coves. El camí va ser molt llarg, va durar una hora i mitja, vam esmorzar, i quan vam arribar a les coves ens van explicar tota la història, ens van explicar, que a la guerra, les persones, es refugiaven a les coves, a la Cova del Dos, la Xafarroques, i més tard van descobrir la Cova Meravelles.  Ens van explicar els tipus d’estalactites i estalagmites que hi havia a les coves, n’ hi havia de diferents tipus: com la estalactita macarró, la paret bròquil .La temperatura a dins es mantenia sobre uns 15 graus, i  hi havia aigua, la Cova del Dos es comunica amb la Xafarroques, i la Meravelles, és la més gran i la més bonica. Quan s’ajunten una estalactita i una estalagmita, formen una columna, la columna més alta faria uns 3m, més o menys com un cocodril; les estalactites poden formar diferents figures, com persones, animals,... Cada cm d’estalactita pot estar a fer-se uns 150 anys.

Després vam anar cap al poble de Benifallet, vam pujar en barca, vam fer un petit tros de l’Ebre, ens van explicar que les parets, les coves que rodegen al riu tenen molta antiguitat, vam veure alguns peixos i alguna cova bastant més gran.

Vam dinar allí mateix, a la vora del riu, però de repent va començar a ploure i vam anar cap a un refugi on hi havia, l’antic rentador del poble, però restaurat.

Al acabar de dinar havíem de fer el pas de barca, per anar cap a Miravet, però com que plovia no ho vam
poder fer. Vam anar amb autobús cap al castell, vam entrar dins el castell i ens van ensenyar totes les habitacions, patis, torres, passadissos. Al final estàvem una mica molls, vam pujar les escales fins arribar a dalt del castell, era un paisatge impressionant, es veia tot Miravet, l’Ebre, el pas de barca,...

Quan marxàvem cap a Albesa, plovia més, i a l’autocar vam mirar una pel·lícula. Al arribar em vaig agitar al sofà i vaig mirar una estona la televisió.