dimecres, 22 de març del 2017

Hola tots i totes,
diari de les meves colònies a Olot.
Dia 1
El passat dilluns dia 20 de febrer de 2017 els cursos de 3r, 4t, 5è, i 6è de primària vam anar de colònies a Olot. Tots els nens que hi anàvem vam haver  de ser a l’escola a les 7:30, això volia dir que ens vam haver  de llevar d’hora, jo que estava mig adormit i  vaig arribar a l’autobús just quan hi entraven  tots els nens; a aquella hora, amb tants autobusos de diferents instituts vaig tardar una mica a identificar el de la nostra escola; quan l’autobús es va ficar en ruta cap a Olot durant uns segons el meu cap va pensar i que faré sense els meus pares? Però l’Enric que era el meu company d’autobús, va fer una  entre moltes rucades , i em va fer tornar en si.
A meitat de camí vam fer una paradeta per respirar una mica d’aire fresc i  entretant tots vam fer un petit esmorzar, després d’un quart d’hora per allí vam haver de reprendre el llarg viatge que ens esperava fins a Castellfollit de la Roca.
Un cop  allí... espereu, oi que no sabeu com és Castellfollit de la roca? És un poble petitet, damunt d’una roca gegant formada per dos vessants de lava; no us imagineu com seria viure allà dalt; quant t’aixeques mires per la finestra i notes com si estiguessis flotant, ja que la roca és va erosionant. Em sembla que us heu quedat amb les ganes de veure'n una foto , doncs aquí la teniu!!!





Allí ens van explicar una erupció d’un volcà, simulant amb una sèrie de pols, que tirava una espècie de cendra que representava magma.
Aleshores vam fer una ruta de fins a la punta de la roca per explicar-nos com es va formar Castellfollit de la roca; tots amb les energies renovades, vam anar a baixar la roca a peu, a baix de tot és trobava el autobús, que ens va portar fins a un parc que i havia a tot damunt de Castellfollit de la roca per dinar; al agafar les motxilles la meva em va caure al terra, per culpa que més de la meitat de tots els nens havien anat com uns bogos a buscar la seva motxilla. Però bé tenia un entrepà amb truita que se'm va partir per la meitat però , me'l vaig acabar menjant a trossets sota un arbre, eh!!, que encara que s’avesi partit per la meitat em va atipar igual de bé.
Tots ens vam dirigir fins a Olot, a la torre Malagrida l’alberg o més ben dit el palauet on ens van allotjar, allí hi havia dos monitores la Neus i la Susana que ens van ajudar a fer una gimcana per tot Olot. Després al tornar a l’alberg ens van rebre dos monitors més, de fet una monitora i un monitor, l’Elisa i l’Eliosandra que els  dèiem Eli com si no, a tots dos, però espera que l’embolic encara era més gran, perquè al meu curs, 5è, hi ha un nen que és diu Eliseu, a qui naturalment també li diem Eli;  ells dos ens van fer de monitors tota la tarda fins a l’hora de sopar; a sopar, el primer dia als nens de 5è ens va tocar parar taula, tot  punt  havent  sopat ens vam dirigir fins al jardí de l’alberg on el parell de monitors d’abans ens estaven esperant, ah! per cert el jardí era preciós ,aquí teniu la foto.






Al jardí, els monitors ens van explicar una història que tractava d’un assassinat que es va produir en aquesta mansió; vam fer una activitat nocturna que tractava de resoldre l’assassinat, amb una activitat similar al famós joc de taula “cluedo”.

Dia 2
L’endemà, de bon matí, ens vam aixecar per anar a esmorzar, tant bon punt vam haver esmorzat, vam agafar l’autobús i ens vam ficar direcció Croscat; quan vam ser-hi ens vam posar a caminar pel bosc del Croscat, al sortir del bosc, ens vam dirigir a un tall que hi havia al volcà, per cert, era molt espectacular, jo ho sento, però he de compartir la imatge amb vosaltres.







Allí, ens van explicar els tipus de pedres volcàniques que hi ha. Després ens vam dirigir cap al volcà Santa Margarida. Allí hi havia una costa molt pendent i vaig tenir la mala sort que em va agafar mal de panxa. Un grup més de persones i jo, ens vam dirigir cap al restaurant. Després de dinar, vam anar cap a la Fageda d’en Jordà. Allí vam veure el tipus de vegetació i fauna que hi havia.
Al vespre vam tornar cap a l’alberg d’Olot, on vam sopar, vam fer disco i vam anar a fer nones.

Dia 3
L’últim dia de les colònies, ens vam aixecar, però tenia molta mandra de fer-me la maleta perquè tenia tota la roba rebregada, però bé, ja era hora de marxar i me la vaig haver de fer.
Ens en vam anar cap a la fàbrica de iogurts de La Fageda . Ens van explicar el funcionament de la granja i de la fabricació dels iogurts. Em van agradar molt perquè tractaven a les vaques amb música clàssica.

Quan es va acabar la visita, vam tornar a l’alberg........ dinar, agafar les maletes i cap a casa!
Quan vaig arribar a Albesa vaig pensar...per fi, ja soc a casa!!! Però ,m’ho he passat tant bé !!!



Fi

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Una redacció súper xula i súper currada

Unknown ha dit...

Aquesta redaccio esta genial aquest nen te un do per fer redaccions.