dilluns, 14 de febrer del 2011

Un dia a buscar fòssils

El dia 5 de febrer la meva família i jo vam anar a Vilanova de Meià a buscar fòssils.

Ens vam aixecar, ens vam canviar, vam fer l‘esmorzar, vam fer una mica de feina i finalment vam marxar.

Un cop vam arribar allà, a Vilanova de Meià (14:00 de la tarda), vam tirar per uns camins molt estrets i amb moltes corbes. Vam arribar al lloc on pensàvem que podíem trobar fòssils.

Ens vam canviar els kets per les botes de muntanya, vam dinar i de seguida vam anar a inspeccionar la zona.

Al principi vam seguir el curs d’un rierol i vam trobar alguna petxina fossilitzada.

La meva mare i el meu germà van marxar cap al cotxe perquè l’Eudald es va embrutar de fang. El meu pare i jo vam anar per unes dunes que, eren arenes mogudes i jo m’hi vaig quedar amb el peu a dins.

Quan vam tornar estàvem els tots dos plens de fang, però amb uns fòssils molt bonics. No en vam trobar molts perquè hi havia molta neu, hi tornarem a la primavera que segur que estarà tot descobert.

Els fòssils són el conjunt de vegetals i animals que es conserven calcificats i que pertanyen a diferents èpoques dins la història de la Terra. Els fòssils constitueixen una prova documental de la transformació de la Terra, per tant de la vida del nostre planeta.

Dedicat a la Teresina Cases Codina.