dimarts, 11 de novembre del 2008

Entrevista a la Irina, una professora de l'escola

He fet una entrevista a la Irina, la meva professora. Ella l’any passat ja va ser en aquest cole. Es bona professora i és molt jove, li agrada l’esport i va jugar molts anys a handbol. Li agrada la muntanya, però bé, si la voleu conéixer més bé llegiu-vos aquesta entrevista!

Quin és el teu nom complet?
Irina Monclús Ferrer

Quants anys tens?
Tinc 23 anys

Quin és el teu color preferit?
El color que més m’agrada és el blau cel, em dona sensació de tranquil·litat i serenor.

I el teu número?
El número 10, però també m’agrada el 6.

On vius?
Visc a Lleida, millor dit, al barri de Pardinyes.

Tens germans?
Sí, tinc un germà més gran que jo, es diu Oscar.

Quin és el teu equip preferit?
El Barça, sóc molt culé.

Què volies ser de gran quan eres petita?
Sempre he volgut ser mestra, de petita passava hores jugant a mestres jo sola, amb amigues...amb una pissarra i ninos. Tot i que pensava que estudiaria INEFC i per tant ho encaminaria més cap a l’esport.

Per què et vas fer mestra?
Tal i com he dit des de petita ho tenia molt clar, sinó no sé què seria...
Què és el que t´agrada més del teu ofici i què t´agrada menys?
El que més m’agrada és gairebé tot, en aquest ofici hi pot haver coses que no t’agraden tant, però es compensen amb el dia a dia a l’escola, amb els alumnes si realment t’agrada la teva professió. Avui per avui estic molt contenta de l’ofici que he escollit, dels meus companys... i també dels alumnes!

I de la nostra escola, què t´agrada més i menys?
El que més m’agrada és que al ser una escola petita tothom ens coneixem i és molt agradable la sensació, tot i que som de diferents etapes o cicles, tenim una bona relació tots i totes, ja que si fos una escola molt gran alguns no sabríem qui són els alumnes o mestres de dos cursos amunt o avall.
També trobo que tant per als mestres com per als alumnes el fet d’haver-hi 14 alumnes per grup, com és el cas de la nostra classe, és molt millor que no pas tenir-ne 27 o 28 com passa en altres escoles.
I el que menys m’agrada és evident, no m’agrada que el pati de l’escola sigui tant petit, que quan plou haguem d’anar al lavabo amb paraigües, que no tinguem un pavelló o alguna sala per quan plou o per fer Educació Física, que per anar a fer fotocòpies s’hagi de sortir de l’escola i creuar un carrer... En definitiva, les infrastructures i les condicions de la nostra escola.

T’agrada practicar algun esport ?
L’esport m’encanta. Des de petita he practicat molt esport, als 8 anys jugava a futbol, handbol i m’apuntava a tot el que feien ( curses, ciclisme, voleibol, rugbi...). Bona part de la meva vida ha estat envoltada i dedicada a l’esport, he jugat 13 anys a handbol, i no m’ha anat gens malament: he conegut bona part d’Espanya, molt amics i amigues i he guanyat força campionats.
Però una de les coses que més m’ha agradat relacionada amb l’esport és fer d’entrenadora de handbol de categoria aleví durant 4 anys, va ser genial!
Per cert, gairebé se me n’oblida, ara faig aquagym dos dies a la setmana, tot i que no sigui el mateix m’ho passo molt bé.

Què t’agrada de la tele ?
El que més m’agrada són les sèries com ara Ventdelpla o Hospital Central, mirar gairebé qualsevol esport que facin i els programes que facin riure com Crackòvia, Polònia, Buenafuente, Aida... I ara estic enganxada a Pekin Express. Tot i que he de reconèixer que actualment no tinc massa temps per mirar la televisió i per tant no segueixo massa el fil de les sèries i programes que he dit.

Què acostumes a fer els caps de setmana?
Aprofitar per quedar amb els amics, ja que només els puc veure el cap de setmana, i últimament fer molta feina.

Quins són els teus hobbies?
Actualment crec que no tinc cap hobbie al qual dediqui molt de temps.

On t’agradaria viatjar?
La pregunta seria on no m’agradaria viatjar. M’agradaria conèixer Europa, i espero poder fer alguna escapada molt aviat. I com a grans viatges Mèxic i si en tinc la ocasió Austràlia.

Que t’agrada més, el poble o la ciutat?
Jo sóc de barri, i crec que tot i que ara Pardinyes s’hagi fet molt gran, de petita he pogut gaudir del que crec que és el millor del poble, com ara el sortir a jugar al carrer tranquil·lament i conèixer a gairebé tothom, tal com podeu fer a Albesa per exemple, i el millor de la ciutat, tenir els serveis que t’ofereix a 10 minuts de casa caminant.Per tant, em quedo amb coses del poble i coses de la ciutat. Jo no crec que pogués viure al centre d’una gran ciutat i em costaria adaptar-me a la vida de poble.

Muntanya o platja?
M’agrada tant la platja com la muntanya, però crec que si hagués d’escollir em quedaria amb la muntanya. Una bona excursió amb els amics envoltada de la natura i amb unes bones vistes és gairebé insuperable, no creus?

T´agradaria tenir fills? quants?
Jajaja. És una pregunta que ara mateix no em plantejo, però en un futur molt llunyà m’agradaria tenir 3 fills, però ja ho veurem!

Tens alguna mascota?
Tinc tres periquitos a casa però, tot i que m’agraden molt els animals, els periquitos no són la meva debilitat.

Quin tipus de llibres t´agrada llegir?
Per llegir-me un llibre no és fonamental que siguin d’un determinat tipus ni temàtica, simplement m’han de cridar l’atenció, m’ha de dir alguna cosa i llavors el devoro en hores o pocs dies.

Quin llibre és el que t´ha agradat més dels que has llegit fins ara?
L’últim llibre que m’he llegit m’ha agradat molt, es titula “El niño com el pijama de rayas” de John Boyne i ens explica la historia de dos nens en situacions força diferents a l’Alemanya de fa més de mig segle. Us el recomano.També m’ha agradat molt “L’ombra del vent”, tot i que el llibre que probablement més m’ha agradat és diu el “Diario de Noa”.

Quin tipus de música i quins cantants t´agraden més?
Pel que fa a la música m’agrada escoltar qualsevol tipus de música a excepció a la electrònica. Em passo bona part del dia escoltant música, i l’estil que més m’agrada és el pop, el rock i les balades. I com a grups em quedo amb Manà sobretot, tot i que també m’agrada molt El canto del Loco, Luis Fonsi, Pereza, Sau, Despistados... i el rock espanyol dels anys 80.

Vols enviar algun missatge als teus alumnes?
Bufff... que voleu que us digui? Doncs bé , dues coses: la primera ( el que sempre us dic) que treballeu molt i molt, perquè en el futur en veureu la recompensa i us sentireu molt bé amb vosaltres mateixos. I la segona cosa, que espero que tots i totes puguem treure molt de profit d’aquest any en que ens ha tocat treballs junts. Tot i que hi hagi dificultats i alguns frecs, que sorgeixen del dia a dia, per a mi és un plaer ensenyar i aprendre amb vosaltres.
Fins una altra!