divendres, 3 de juny del 2016

Colonies a Pujalt

El 20 d’abril de 2016 els alumnes de  3r, 4t, 5è y 6è vam anar a Pujalt a passar-hi una nit i mig dia. Quan vam arribar a les 8:30 del matí a l’escola ja ni vam entrar a les classes ens vam quedar esperant al autobús a fora. Vam agafar l’autobús y vam marxar cap a Pujalt. Al arribar vam anar a esmorzar en una petita caseta al costat de l’observatori, després d’esmorzar vam anar tirant cap a l’observatori y jo i el Jordi Llobera no portàvem paraigües i vam haver d’anar corrents. Quan vam arribar ens vam dividir en dos grups: 5è i 6è i 4t i 3r. L’Albert que era el monitor ens va ensenyar coses com ficar un paper a dalt d’un vas d’aigua ple i girar-ho cap avall per a que s’aguantés i a jo no me va sortir bé. Després vam canviar de classe amb un altre monitor que ens  va ensenyar coses de la pluja i aparells meteorològics. A continuació vam anar a la mateixa caseta per dinar i ja estava sortint el sol! Jo vaig dinar un entrepà de pernil salat que estava molt bo. Després vam una desfilada i tu podies fer el que volguessis, primer ho van fer les nenes i després els nens i jo vaig fer el pi i em van dir que vaig guanyar i jo com que no m’importava molt me’n vaig  anar amb el llobera. Després vam tornar a l’observatori a fer coses sobre el temps i la meteorologia. Per fi a les 7 vam anar a la casa de Colònies a instal·lar-nos i veure com estava. Al arribar a l’habitació vam flipar tots perquè era molt gran. Jo vaig ficar-me al costat del Dídac i el Llobera al costat de L’Eudald, vam ficar el sac al llit  i vam anar a sopar. Jo vaig menjar sopa, croquetes i de postres un natilla. Vam tornar a les habitacions a agafar l’anorac  i vam marxar cap a l’observatori a veure la lluna i les estrelles amb l ‘Albert i amb un monitor que es deia Josep Maria i amb un programa vam veure l’espai i moltes coses més. Vam tornar cap a la casa de colònies a les 12 de la nit i tots estàvem adormits així que ens vam rentar les dents i vam anar a dormir. L’endemà els professors ens van despertar amb fotos i com que jo ja estava despertat perquè no estava acostumat a dormir en altres cases. Ens vam canviar i vam anar a esmorzar, jo vaig esmorzar un entrepà de pernil salat, unes pastes i llet. Després vam anar a l’observatori i vam anar a donar una volat pel poble i cada tants metres hi havia un planeta. Vam fer una volta cap a les afores i vam tornar. Llavors ens van donar una pilota i 3è, 4t, 5è i 6è vam jugar a futbol  i vam empatar 3-3, vam tornar cap a la caseta i ens van explicar mes coses sobre la meteorologia. Llavors vam agafar un autobús i vam anar a un moli de vent i a un abocador. Vam tornar cap a la casa de colònies i a dinar pollastre i patates fregides. Després vam anar a agafar les motxilles grans i vam baixar al pati a jugar una estona, nosaltres vam jugar a fet i amagar i quan ens van cridar per marxar vam pujar al autobús i vam marxar cap a casa.