dimarts, 31 de maig del 2016

Les colònies 2016

Aquest any, l’escola l’Àlber d’Albesa per fi va fer colònies després de molts anys esperant-ho. Anàvem a l’observatori de Pujalt i ens hi passaríem dos dies. Les colònies van ser molt diferents de com ho esperava: passant tota l’estona jugant, i no va ser així:  vaig aprendre coses que no coneixia i que són molt interesants.
Em vaig tindre de despertar-me més aviat del normal perquè el viatge era molt aviat i havia de preparar algunes coses. El meu company d’autocar era el meu bon amic: Miqui. En arribar plovia bastant, el viatge es va fer molt curt perquè miràvem una pel·lícula molt bonica. Abans de començar vam esmorzar en una cabanya i molt ràpidament vam començar el taller de meteorologia. Vam fer experiments sobre l’aigua, l’aire... i, després vam observar el temps que feia (la velocitat i la direcció del vent, meteors, la quantitat d’aigua que feia i la visibilitat, entre d’altres.  Vam dinar a la caverna i vam jugar al joc de les cadires. Aleshores, va parar de ploure i vam sortir a fora, a jugar. La tarda em va agrada molt perquè tractava sobre la astronomia, i a jo m’agradaven molt els planetes.. Vam fer un recorregut pel sistema solar en tant sols 4 quilòmetres i vam observar imatges reals dels planetes. Al vespre, ens vam dirigir al casal de la Salle (el lloc on ens allotjàvem) vam desfer les motxilles i hi vam sopar. A la nit vam observar els estels a l’observatori a través d’un telescopi i ens en vam anar a dormir a la 1 de la nit.
L’endemà, ens van despertar molt aviat pensant l’hora que vam anar-nos a dormir. Em vaig rentar les dents i vaig fer el llit i la motxilla. Vam esmorzar i vam tornar a l’observatori aquesta vegada fèiem el taller d’energies renovables. Vam agafar l’autocar i vam anar als molins de vent i a l’abocador de Pujalt. També vam fer experiments de l’energia. A mig matí vam fer 5 minuts d’hora del pati. Vam dinar al casal de la Salle, vam recollir les motxilles i vam tornar a Albesa.
Quan vam arribar, vaig tindre temps de jugar al parc amb el Samir, que no havia vingut de colònies. Aquestes colònies m’ho he passat molt bé i ja tinc ganes de tornar-hi l’any que bé.