dimecres, 11 de desembre del 2013

Tutors de contes

L’activitat de tutors de contes consisteix a explicar un conte als nens de parvulari: de P4 i P5. Això d’explicar ho fem els nens  del cicle superior.


El dimecres  passat a la tarda, vam fer tutors  de contes i era la primera vegada que ho fèiem els de la meva classe. Jo els havia d’ explicar un conte al Jordi Delsams i a la Judit Parisi de P5. Els hi vaig explicar un conte que es deia ”La Tortuga I El Dofí”, que me l’havia deixat l’Almudena perquè l’ havia escrit una neboda seva. 



Els hi vaig explicar molt bé, els hi vaig ensenyar els dibuixos i després els vaig fer algunes preguntes sobre el conte i els vaig fer pintar el Dofí i la Tortuga amb un paper.

M’ ho vaig passar molt be i crec que ells també.

Tutors de contes

La setmana passada vam fer tutors de contes els de 6è i 5è, es tracta de llegir contes i  explicar-los als nens que ens toquen i fer una mica de fitxa.

A mi em va tocar a la Xeila i a l’Eloi. Els tutors de contes consisteixen en agafar un conte de la biblioteca o que tinguis a casa i portar-lo a l’escola, has de fer algunes preguntes sobre el conte que has elegit i ho  has de portar preparat pel dia que ho has de fer.


Va ser una experiència que no ens ve sorprendre, la primera vegada va ser molt rara,  jo em vaig sentir malament perquè no sabia com actuarien els nens,  però quan vam acabar estava molt tranquil·la perquè no es van portar malament els meus nens.

Jo m’ho vaig passar molt bé, espero que en fem més durant el curs. Va ser divertit!

Tutors de contes


El dimarts 3 de desembre vam fer un “ taller ” que es diu tutors de contes,  en el qual els nens de cicle superior, 5è i 6è, els hi contem un conte als nens de P-3, P-4 i P-5, després els hi fem una fitxa per a que la facin.

La preparació que jo faig és la següent: primer busco un llibre divertit, després me’l llegeixo i si veig que m’agrada el trio i faig una fitxa amb aquestes preguntes: escriu el nom del protagonista, relaciona, escriu el títol del conte...  I després els hi llegeixo el conte i quan acabo els hi pregunto alguna pregunta i els hi dono la fitxa per a que la facin.

Jo tinc a en Toni de P-3 i a l’Iñaki, jo sóc l’únic que tinc a un de P-3, sóc l’únic de la classe de 5è que el  tinc.  

 A mi m’agrada molt el taller perquè a més de ser molt divertit és molt divertit treballar amb els nens petits. Podem elegir allí on volem anar de classes per asseure’ns i contar-los  el conte.        

dimarts, 10 de desembre del 2013

Tutors de contes

Aquí a la nostra escola d’Albesa fem un taller amb els nens de P3, P4 i P5. Aquest taller es diu tutors de contes, nosaltres agafem un llibre i els hi hem d’explicar als petits. Llavors ells després fan les fitxes sobre conte.

Nosaltres ho vam començar el dia 3 de desembre, se’ns va fer tard. Jo vaig tenir a la Blanca i a en Guillem, vam llegir un conte que es deia “El Xiuxiueig Del Bosc”, a ells els hi va agradar molt el conte, sobretot a la Blanca, encara  que era una mica empipadora.



Aquell conte anava sobre un bosc on hi havia molt xivarri, era d’anar estirant unes llengüetes i llavors els animals es movien: els ulls, els coll la boca...

Jo amb aquells dos nens/nenes m’ho vaig passar pipa, era el meu primer dia i estava molt i molt nerviós però em va anar molt bé. Aquella tarda era en dimarts dia 3, després de tutors de contes vam fer una mica de castellà. El meu conte era grandiós però tenia una lletra molt i molt curta, jo a la fitxa els hi vaig posar que resseguissin les línies.

Jo m’ho vaig passar molt bé, espero que en fem més durant el curs. Va ser divertit!


Tutors de contes


El dia 3 de desembre nosaltres i els alumnes de 6è vam començar a fer els tutors de contes.

Hi participem els alumnes de cicle superior i els nens d’infantil i cada alumne de cicle superior té dos o tres nens assignats.

Els tutors de contes consisteix en agafar un conte de la biblioteca o que tinguis a casa i portar-lo a l’escola, has de fer algunes preguntes sobre el conte que has elegit i ho  l’has de portar preparat pel dia que ho has de fer.

Els tutors de contes sempre es fan amb dimarts, unes tres o quatre vegades al curs. Comença quan arribem del menjador  o de casa de dinar, estem deu minuts a la classe i després el nostre tutor ens diu a qui hem d’anar a buscar.


A mi em toca el Joel de P4, l’Ares de P5 i l’Estel·la de P5, per mi són molts però el Josep Maria m’ajuda a l’hora de fer-ho, el conte que vaig elegir va ser el “Timbaler del Bruc”.

Vaig començar llegint el conte i després els hi vaig explicar. Quan vaig acabar d’explicar van fer les preguntes que els hi havia preparat.

Vam acabar a les 16:00, vam anar a deixar els nens a les seves classes, i després vam anar cap a les nostres classes.

Tutors de contes


A la nostra escola fem una activitat que es diu tutors de contes, aquesta activitat consisteix a preparat un conte pels petits i explicar-los-hi molt be perquè no s’avorreixin i després preparar una fitxa per a veure si han entès el conte.


Hi participem els de cicle superior i els nens petits són els  de P3, P4, P5. I cada nen del cicle superior es cuida i explica el conte a  dos o tres nens o nenes.



Jo quan ho vaig fer m’ho vaig preparar molt bé, vaig triar un conte molt fàcil d‘entendre per ells que es titulava: “El pelut fa un nou amic”, jo crec que la Bianca i el Marti, que eren els que els  tocava que jo els expliqués el conte el van entendre molt bé, perquè els hi vaig explicar primer una mica i després llegia, el conte els hi vaig explicar dos vegades perquè els nens l’entenguessin més bé.


Després vaig fer una fitxa per veure si havien entès el conte  i jo els vaig ajudar una mica a llegir els enunciats, el Marti la va fer molt ràpid però la Bianca anava més a poc a poc, i just quan vam acabar la fitxa van dir que comencéssim a acabar llavors vaig agafar els nens i els vaig portar a la seva classe.


Això es tot, espero que us agi agradat l’ activitat que fem a la nostra escola.

Tutors de contes


Aquest any a la classe de 5è i 6è estem fent una activitat molt divertida, i ara us l’explicaré.                          

Ara explicaré una activitat que consisteix en explicar un conte, primer a la biblioteca agafo un conte que es diu "Tento",  després a casa el llegeixo i després faig unes quantes preguntes.


Quan vaig al col·legi  vaig a buscar els nens que es diuen Marc i Mariona i els explico el conte,  quan es despisten els hi faig una pregunta que hi diu al conte, quan acabo de explicar-los el conte els hi dono la fitxa i els ajudo una mica perquè no saben escriure gaire. Quan acaben la fitxa els hi faig llegir el conte a ells solets però els hi costa una mica, sobretot a en Marc que l’ajudo molt en les paraules perquè en Marc fa P4 i la Mariona P5.
Després anem a deixar-los a la seva classe i quan els deixem  marxem cap a la nostra classe

Viatge a Tarragona


Era un dia molt especial… L’any passat fèiem el projecte de l’aigua. Vàrem anar a Tarragona, coneguda pels romans com “Tarraco”.

Aquell dia em va encantar perquè anàvem a l’aqüeducte construït pels romans a una de les seves capitals més importants, Tarragona.
Aquell dia havíem d’estar a les 3r de P, 4t de P, 5è de P i 6è de P a les 08:00 a davant d’escola preparats per marxar. Quan vam arribar vam esmorzar en un recinte bastant gros amb una casa bastant apartada. Després d’esmorzar vam anar a visitar l’aqüeducte que travessava gran part del bosc, mesurava dos-cents vint metres de llargada. Hi havia vit-i-cinc arcs a cada costat, cada una de les peces que construïen les columnes que separaven els arcs, mesuraven més de 60 centímetres!



Els de 3r i 4t feien unes activitats i els de 5è i 6è en feien unes altres.
A la tarda vàrem anar a un museu d’allí mateix de Tarragona, on ens van explicar el tema  sobre les estàtues  trobades en diferents monuments històrics, com el “ el Coliseu” i d’altres. Les figures devien mesurar, un metre i noranta centímetres construïdes totalment de marbre de diferents colors tirant a tons groguencs .
Després ens van una fotografia d’una estàtua del museu. Teníem el número de la sala i de la estàtua.
El divertit va ser que buscant vaig anar mirant l’art romànic.

Quan ja  havíem acabat tots vàrem anar a la sala de treball on ens van donar un dibuix d’una estàtua romana que la teníem que pintar i ficar-hi la foto de la nostra cara.

Cap allà a les quatre de la tarda vàrem marxar una altra vegada cap a Albesa. Quan vaig arribar estava molt emocionat i content.
El dimecres va fer la foto i vam pintar l’estàtua.

Viatge a Tarragona

L’any  passat a l’estiu vaig anar a Tarragona a la platja llarga, ens vam banyar una hora i vam anar a dinar a un restaurant anomenat “Mirall d’Estiu”, vam demanar lloc per a set persones i un carret. Quan vam acabar de dinar el meu cosí Roger, la meva cosina Anaïs, el meu tiet Delfí i jo vam anar a un hotel on hi havia una piscina, m’hi vaig quedar tres dies.

El primer dia vaig anar a la piscina, a l’aqüeducte i a un museu Romà. El segon dia vaig tornar a la platja tot el dia. El tercer dia vam recollir tota la roba dins una maleta i vam anar a acompanyar el meu cosí, la meva tieta i el meu tiet cap a casa seva. De tornada vam parar a un restaurant a dinar, després vam anar cap a les piscines del meu poble, Albesa, on vaig trobar als meus companys de classe: el David, el Lluc, el Josep ma, el Roc...

M’ho vaig passar molt bé i vaig dir de repetir-ho l’any vinent. Però em van dir que l’any vinent aniríem a València a veure les falles i a menjar xocolata desfeta que és tradicional menjar-ne.

dimecres, 4 de desembre del 2013

L'excursió amb els meus tiets


Un dia de fred vam anar als Pirineus a esquiar i a fer snowboard, jo vaig pujar sola perquè tenia els anys per pujar sola, però la meva cosina no va poder pujar perquè era massa petita.

 I jo i el meu tiet vam pujar per fer snowboard i la meva tieta  es va quedar amb la meva cosina en una casa d’allà, jo  quan vaig baixar no tenia por i no vaig caure però el meu tiet si perquè tenia bastanta por, per això ell va esquiar.

 Quan vam  baixar els dos els meus tiets, la meva cosina i jo ens vam prendre una xocolata calenta  pel fred que feia,  vam encendre la xemeneia i ja era bastant tard,  tots vam anar a dormir perquè estàvem molt  cansats.

Vam fer les maletes i ens vam anar a dinar, a la tarda ens vam quedar allà i al segon dia vam marxar.

Viatge a Menorca

Era un dia molt calorós, vam viatjar la meva familia i jo. Jo em vaig dormir a l’avió perquè era un viatge molt i molt llarg. El lloc era fabulós perquè hi havia mar i muntanyes, allí ens estava esperant el nostre hotel, que es deia Mar i Muntanyes. Primerament vaig anar a la finestra a veure el que hi havia. I... vaig veure el mar molt calmat i també hi havia les barquetes que estaven pescant. Llavors la meva família i jo vam anar a visitar la ciutat. Era molt bonic i estava tot ple d’arbres i de gronxadors.


A Menorca m’hi vaig estar una setmana, allí vaig trobar molts amics. Ells es deien: Tomàs, Roc i David. Tota aquella setmana m’he la vaig passar jugant. Llavors va arribar l’últim dia i m’havia d’acomiadar dels meus amics. Aquella setmana va ser fantàstica!


Llavors vaig agafar l’avió i me’n vaig tornar cap a Barcelona, allí m’estava esperant el meu cotxe. Vam agafar el cotxe i ens en vam anar cap a Albesa. Quan vaig arribar a Albesa tota aquella tarda vaig estar descansant. Aquest viatge m’ha encantat!                

Viatge a Llavorsí


L’any passat, vam anar a Llavorsí amb el meu pare, la meva mare i el meu germà. Llavorsí és un poble de muntanya, és un paisatge meravellós, amb vistes impressionants des de tots els llocs.

En el riu que hi passa, jo i el meu germà, gairebé cada dia ens hi banyàvem, ens deixàvem anar per la corrent i en dia fent aquestes ximpleries les meves xancletes se’n van anar riu avall.

Vam anar a caminar per la vora del riu i vam veure uns cavalls molt bonics.

El dia abans de marxar vam anar al llac de St. Maurici, vam anar a caminar i vam anar a escalar la muntanya que el rodejava. A dalt de tot hi havia un llac més petit però era un paisatge impressionant. Vam baixar i vam donar la volta al llac.

 
Abans de marxar cap Albesa vam anar a un llac on podíem fer canoa. Jo vaig anar amb el meu pare i el Joel sol, vam fer una carrera i vam guanyar jo i el meu pare.

Ens vam banyar al llac i vam marxar cap a casa, i per mi va ser el viatge més bonic de la meva vida.

Els meus caps de setmana


La meva família, alguns caps de setmana anem al cinema, d’altres ens quedem a casa i anem a sopar al restaurant Cal Toni i de vegades sortim a caminar. Però els caps de setmana  que m’agraden més són els que anem a fer vies ferrates, a rapelar i a escalar.

Nosaltres, quan anem a escalar,  un dia  abans carreguem la furgoneta amb els arnesos, els buits, els nusos especials per fer els ràpel... tot el material que puguem necessitar.

L’endemà ens aixequem a les set, ens vestim, ens pentinem i anem a la furgoneta.

Quan arribem al lloc d’escalada,  parem el cotxe, ens posem l’arnes i els mosquetons especials de fer vies ferrates  i ens pengem una cinta al costat per a fer ràpels.

Abans de començar l’escalada agafem forces, esmorzem una mica, llavors anem per un caminet i ens trobem la via ferrata, posem els mosquetons a la sirga de vida i comencem a pujar. Després d’ una hora o dos arribem a dalt, de vegades vaig  per un caminet però quan m’agrada més és quan hi ha ràpels (els ràpels es fan quan hi ha una paret una mica recta i  baixes per una corda com si caminessis per la paret), però has de vigilar perquè si et deixes de la corda et pots fer molt de mal.

Quan hem baixat per ràpel tornem cap a la furgoneta i marxem cap a casa. A l’hora de dinar ja acostumem a ser a casa, una mica cansats però jo estic molt contenta perquè m’ho he passat molt bé.

Excursió al Cda de la Noguera


El dia 1 de octubre del 2013 vam anar al camp d’aprenentatge de la Noguera. Vam arribar per allí a les 9:40, vam esmorzar i vam anar a la zona on vam fer els tallers que estava a 200 metres. Al matí ens van fer una explicació de les eines i utensilis del paleolític i neolític. Després vam fer un taller de polir pedra, va de picar una pedra amb una altra pedra i s’anava “esmolant”, així es com abans els homes del paleolític i del neolític feien les llances, fletxes... Després vam fer un collar amb petxines, però les petxines no tenien forat, així que vam agafar una pedra grossa i vam començar  a rascar la punta de la petxina amb la pedra, així es va fer un forat petit i vam passar el fil, així era un collar.

A continuació vam fer un taller amb un arc i havíem de disparar a uns animals de mentida amb un arc i una fletxa i no vam caçar res, així que si fóssim al neolític o al paleolític no hauríem menjat res de res. Com deia la monitora menjaríem formigues. Després vam fer el penúltim taller que consistia a fer un bol per anar a buscar aigua al paleolític i al neolític.   Quan el vam fer se’ls  van quedar i ens el  donar. L’últim del matí va consistir en moldre blat i passar a farina, amb una pedra abocàvem blat i amb l’altra pedra hem de xafar el blat.



Després vam anar a dinar i després vam tornar cap al “lloc de treball”. Vam fer grups, els de 3r i 4t van anar a veure unes coves on hi havia pintures rupestres,  els de 5è i 6è vam anar a escoltar una cosa que ens van explicar com feien els pinzells, les pintures, com dibuixaven els cavalls, com dibuixaven les escenes del dia... Després vam fer un dibuix amb unes parets exprés per dibuixar, vam pintar amb el dit amb unes pintures que eren més o menys com les de la prehistòria.

Quan vam acabar de fer aquell taller vam fer l’últim taller del dia: consistia en tallar sílex. Vam agafar un tros de sílex, aquell sílex era de França, després ens van donar “una bosseta”  petiteta on  hi havia una bany. Després ens van fer agafar una pedra i unes ulleres de “bussejar” per a que no ens saltessin trossos de sílex a l’ull, ens van fer agafar uns guants per no fer-nos un tall o fer-nos mal. 

Després ens van donar un tros de sílex i amb la pedra que ens van donar, vam agafar i li vam donar cops al sílex amb l’altra pedra, per poder fer-ne alguns trossos i amb la banya ens vam haver de fer com a dents per fer com un “ganivet” . Després ens van donar una capseta, la vam muntar i vam posar el sílex, ens vam trobar amb l’altre grup i l’autobús ens van donar els sílex, va ser súper divertit.  
M’ho vaig passar pipa!