dimecres, 27 de febrer del 2008

El tractor




En aquest escrit parlaré del tractor perquè és una màquina impressionant. El tractor es molt útil, es fa anar quasi per a tot: per llaurar, sembrar, currar, trisellar, ensofatar...
He triat el tractor perquè m’agraden les màquines, no només m’agraden sinó que també m’agrada fer-les anar, ja que el meu pare me n’ha ensenyat i ara en sé tant que ja m’ho deixa fer sol.

El tractor a darrere té uns hidràulics que són per enganxar-los amb unes boles, i més cap dalt hi ha com un enganxe i allí s’hi enganxa com un braç que fa que pugi recte, i al mig hi ha com uns enganxes per enganxar les coses que han d’anar amb oli.
Al mig hi ha a la cabina, hi ha un seient, un volant, les marxes, les llums, l’hidràulic etc.
Al davant hi pot anar una pala i un hidràulic si vols. Però normalment hi va un contrapès.